Borstels schoonmaken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ArabLove

Borstels schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 20:28

heey
ik heb eigenlijk een vraagje over hoe jullie je borstels schoonmaken, met name die zachte borstel waar alle haren tussen blijven zitten.
Ik heb nog oude borstels die ik weer wil gaan gebruiken.

_Cassandra_

Re: Borstels schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:39

Ik leg me borstels eerst altijd in een emmer met heet water en na ong een half uurtje tot een uur leg ik ze in een emmer met heet water en dettol Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:43

De zachte borstels doe ik altijd kammen met de andere borstels, totdat alle haren er tussenuit zijn. Ik maak die liever niet nat, vooral de glansborstel niet, dan werkt ie niet meer zo goed, dus ik koop een keer per jaar een nieuwe.
De harde borstels en die van plastic leg ik in een sopje met heet water en vanish of soda, even goed roeren.. En erna goed afspoelen met schoon water en laten drogen.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:08

Ik was mijn borstels al jaren in de biotex, en daarna lekker goed afspoelen met water. De zachte glansborstel doe ik er inderdaad niet bij!

Antgillya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:10

en bij nieuwe (harde) borstels kan je er een panty om doen voor je de 1e keer poetst, als je borstel dan vies is haal je de panty er tussen uit ( de haren van de borstel prikken door de panty heen) en je wast je borstels en ze zijn weer (als) nieuw.

Succes

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:15

TIP: nooit borstels met houten handvatten in het water laten weken.. dan gaat heel de verf eraf! Echt heel zonde (spreekt uit ervaring)

ArabLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 12:28

oke bedankt voor jullie reacties.
Ik heb ze gisteren al in een emmer met heet water gedaan met schoonmaak middel en ze daarna goed afgespoeld.
Ik had ook al met een klein manenkammetje de haren er tussen uit geputerd ja Tong uitsteken
Nu liggen ze nog te drogen