zwarte schilvers op de rug?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

zwarte schilvers op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 09:07

hoi, ik denk dat het beter hioer kan dan bij medisch...

mijn paardje (zomereczeemdeken, 24/7 weidegang, onbeperkt ruwvoer, kruidenmuesli, zonnebloemolie, lijnzaadbrok, biergistpillen, bach-bloesem-druppels, gerst, bijna 3 jaar, weinig aan het werk) heeft de laatste tijd als ik haar borstel rare zwarte schilvertjes die los laten. ze verhaart nog heel erg, en het komt met die haren mee. de schilvers zitten vooral boven op haar rug. echt een streep. ik denk zelf dat het van de deken komt. ze heeft niet echt korstjes ofzo waar het van af moet komen, en ze heeft het wel op meer plekken. wat zou het anders kunnen zijn? en wat kun je er aan doen? het is niet op een gegeven moment dat het stopt met schilvers als je lang poetst...

ik denk dat ik alles wel heb genoemd, maar als je nog iets wilt weten van haar: vraag maar;)

ikenindi

Re: zwarte schilvers op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 09:08

oja, denken jullie dat een keer wassen zou helpen?

Strepsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:11

DAt de schilvers zwart zijn is wel maf.... Vaak zijn het dan opgedroogde korstjes..... Misschien dat haar eczeem deken toch wat schuurt op haar rug en dan wat plekjes veroorzaakt.
Wanneer het volgens mij schimmel zou zijn of zomereczeem dan komen er over het algemeen witte korstjes vanaf....
Ik zou haar niet gelijk gaan wassen voordat je weet wat het is!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 09:41

ik kan haar ook niet zelf wassen, dus moet eerst een slachtoffer vinden die dat voor me kan doen;)

voorlopig poets ik het wel gewoon weg zo veel mogelijk. ik maak me er ook nog niet echt zorgen over. volgens mij wordt ze ook niet kaler boven op ofzo. en het zijn echt zwarte schilvers. ze heeft witte haren boven op haar rug, dus daardoor valt het extra goed op.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:49

kan het zijn dat het onder het deken zo is gaan broeien dat er nu regenschurft zit????? dan zul je hem idd moeten wassen sterkte fuego

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 06:45

nou, het is vanzelf weggegaan. kan inderdaad zijn dat dat het was, maar het was toen juist al lang droog toch? (ff terug denken....volgens mij wel)
en het waren echt gewoon schilvers. droog. ik weet niet hoe regenschurft er uit ziet...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 06:55

kruidenmusli kan tot huidproblemen leiden.
voor de rest geef je alles voor een goede huid, daar ligt het niet aan.
al zou ik wel opletten, je geeft wel erg veel verschillende dingen, én biergist én lijnzaad, en bach en gerst en dan nog musli..
het is een jong dier, weet niet wat voor ras het is, maar ik vind het behoorlijk veel van het goede, niet de hoeveelheid, maar wel de verscheidenheid
in gewone brok zit in principe genoeg, en kun je zelf het nodige, bijvoorbeeld lijnzaad, bijvoeren

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 07:15

lijnzaadbrok geef ik inmiddels niet meer.

bach-bloesem reken ik niet tot voer eerlijk gezegd.

gerst en muesli kan samen volgens mij. en dat scheutje zonnebloemolie moet ook geen kwaad kunnen er over. ze doet het er goed op. is vorig jaar erg slecht geweest en ik heb er een jaar over gedaan om haar weer goed te krijgen. nu met dit voer doet ze het goed.

hoeveelheid ben ik trouwens aan het afbouwen sinds vorige week.
nu nog: 1 mok gerst, 1 mok kruidenmuesli. 1 scheutje zonnebloemolie.
biergistpillen geef ik tegen eczeem. (gerst trouwens ook)