Twee dekens vielen me daar erg op:

Deken Rambo Original (bst.nr.: 60020)
De beste en sterkste deken gemaakt van ripstop cordura. Extra diep model, hoog opgesneden hals. De speciale borstsluiting zorgt voor een optimale sluiting, hierdoor wordt de kans op drukkingen minimaal. Zeer stabiele deken die niet gaat schuiven of afglijden. Uitstekend vochtregulerend. 400 grams thermofiberfill vulling.
Nu van 193.95 voor:
Euro 172.61 - NLG 380.39

Pagony Ultra (bst.nr.: 60061)
Absolute topdeken! Uniek door zijn 550-grams thermo hollow fiberfill, dus extra dik en warm. Optimale luchtcirculatie, en daarom geen transpiratieproblemen. Vervaardigd van 840D nylon ribstop, dus extreem sterk en scheurvast. Voorzien van staartflap.
Nu van 77.53 voor:
Euro 69.00 - NLG 152.06
Nu wil ik voor mijn paard een echt warme deken omdat hij zo'n kou-kleum is en aangezien ik de laatste tijd al genoeg kosten heb gemaakt lonkt die Pagony deken natuurlijk heel erg. Als ik de advertentie lees zit er niet veel verschil tussen beiden dekens behalve het prijskaartje
. Helaas zit Divoza niet echt bij me om de hoek en een deken laten bezorgen en dan weer retourneren kost me toch de verzendkosten
. Wat vinden jullie gokje wagen en de Pagony proberen of gaan voor een Rambo [of Bucas want die verkoopt de ruitersportzaak hier in de buurt]Ik twijfel nog eventjes verder
, heb ik mij voorgenomen om voortaan alleen nog maar Rambo/Rhino of Bucas dekens te kopen, zowel voor de buitendekens die van deze merken gegarandeerd waterdicht zijn, als de staldekens die van andere merken toch nooit echt goed liggen. Of ze schuiven naar achteren, of naar voren of naar opzij, of ze geven schuurplekken etc. etc. Maar ik geef toe, de verleiding is groot als je het prijsverschil ziet en je eens vrij krap bij kas zit (bij mij aaaaaaaaallltttijd.....