manen trekken bij geschuurde manen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

reentje91

manen trekken bij geschuurde manen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 12:27

Mijn paard heeft van de winter erg lopen schuren en daardoor een deel van zijn manen weg geschuurd. Deze zijn nou weer een stuk aangegroeid waardoor hij nu boven op zijn manenkam korte recht overeind staande manen heeft en daaronder zeg maar zijn gewone (langere manen). Wat zouden jullie hier mee doen? Knippen ,trekken of snijden? Verder zijn de rest van zijn manen ook erg dik nou heb ik zo'n mesje gekocht maar het duurt echt heel lang tot ik ze uitgedunt heb. Ben gister uren bezig geweesd en ze zijn nog steeds hartstikke dik. Iemand tips?

8nnemiek

Re: manen trekken bij geschuurde manen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 13:42

Probeer het anders eens met een uitdunschaar. Dat gaat sneller en makkelijker dan met een mesje Lachen
Je kan misschien wat lijnzaadolie bijvoeren, zodat de manen snel teruggroeien, dat helpt bij mijn paard erg goed.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:05

Ik heb bij mijn shet de overgebleven plukken met de schaar weggeknipt. Ze had toen jeuk, en ik wilde haar niet gaan plagen met manen trekken. Alleen zag het er toen ze aan begonnen te groeien een beetje raar uit. Maar je zou ze dan weer wat kunnen trekken voor een natuurlijk effect.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:51

de manen heel erg kort terkken of met een manen mesje en dan wassen met teer shampoo heeft bij ons geholpen groeten fuego

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 06:49

of gewoon nog even door laten groeien?

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:15

ikenindi schreef:

ben bang dat hij dan blijft schuren, dat was bij die van mij wel zo groeten fuego

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:18

Ik heb bij mijn bijrijknol alle manen gelijk getrokken.
Dus alles kort ja, stond 'm goed Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:41

fuego3 schreef:
ikenindi schreef:

ben bang dat hij dan blijft schuren, dat was bij die van mij wel zo groeten fuego

ik heb het nu wel bij laten groeien allemaal. die van mij heeft zomereczeem. kijk maar eens:
eind april vorig jaar:
Afbeelding

ergens september vorig jaar ofzo:
Afbeelding

nu:
Afbeelding

en ik laat het mooi bijgroeien. ik vind lange manen veel mooier. ik heb het ook nog nooit geknipt en het groeit vanzelf allemaal even recht bij ongeveer.