Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ik vind het niet zo gebruiksvriendelijk, buiten dat vissen ook eisen en alles stellen aan hun woonomgeving e.d.MysticTinker schreef:Oke bedankt, zag je ook nog verschil tussen bakken waar geen vissen in zaten en waar er wel in zaten?
Ik heb een stukje over de zuurstof gevonden:
Het is belangrijk voor je vissen voldoende zuurstof in het water te hebben zodat je vissen kunnen ademhalen. Toch kan dit ook vaak zonder luchtpomp.
Vissen hebben zuurstof nodig om te overleven. Zuurstof komt in het water doordat het water zich aan de oppervlakte vermengt met zuurstof. Het water neemt de zuurstof als het ware op.
Het water kan meer zuurstof opnemen wanneer het wateroppervlak in beweging is. Als je zorgt voor wat stroming in het wateroppervlak kan je heel wat zuurstof door het water laten opnemen.
Het zijn dus niet de luchtbelletjes die je in het water blaast die voor extra zuurstof in het water zorgen. Wel de beweging van het wateroppervlak die de belletjes teweegbrengt die voor zuurstofwisseling zorgt.
Cyntje schreef:MysticTinker schreef:Oke bedankt, zag je ook nog verschil tussen bakken waar geen vissen in zaten en waar er wel in zaten?
Ik heb een stukje over de zuurstof gevonden:
Het is belangrijk voor je vissen voldoende zuurstof in het water te hebben zodat je vissen kunnen ademhalen. Toch kan dit ook vaak zonder luchtpomp.
Vissen hebben zuurstof nodig om te overleven. Zuurstof komt in het water doordat het water zich aan de oppervlakte vermengt met zuurstof. Het water neemt de zuurstof als het ware op.
Het water kan meer zuurstof opnemen wanneer het wateroppervlak in beweging is. Als je zorgt voor wat stroming in het wateroppervlak kan je heel wat zuurstof door het water laten opnemen.
Het zijn dus niet de luchtbelletjes die je in het water blaast die voor extra zuurstof in het water zorgen. Wel de beweging van het wateroppervlak die de belletjes teweegbrengt die voor zuurstofwisseling zorgt.
Ja dit is in het geval van een goed werkend koud/tropisch aquarium. Ik heb een tropisch aquarium van 1.20 m. Daarin zit bijna voor zowel 75 % aan planten in, dan heb je die luchtpomp idd niet nodig omdat de planten en vissen dan zelf voor zuurstof zorgen. Dus wil je in je bak geen luchttoevoer zou het grootste gedeelte uit planten moeten bestaan, niet echt iets om in een drinkbak te hebben lijkt me zo?
viewtopic.php?f=34&t=679110&hilit= 
De bak is zo'n 1.20 breed, en best hoog.
femmefatale1 schreef:Er kunnen best vissen in een drinkbak, maar stop em niet te vol..
De vissen doen het wonderbaarlijk goed, wel gewone goudvissen of zo.. die niet veel eisen stellen.. en als je je drinkbak weer vult, komt er weer genoeg zuurstof in..
een gemiddelde goudvis prefereert een bak van 1 meter, dat wij domme mensen denken dat die beestjes gelukkig zijn in een viskom is dus echt niet goed voor het welzijn van die beestjes
Ik ben benieuwd hoe goed het werkt, en ik zal ook over een tijdje eens laten horen hoe het gaat ermee. Fucsia schreef:zou er maar niet aan beginnen ik bedoel, die vissen maken het water zelf ook weer vies, waarom zou je anders een vissenkom moeten verschonen. en als er een dood gaat word het water er ook niet schoner op
en dan zit er in die bakken vaak nog een filter. neem aan dat je in de waterbak geen filter gaat hangen dus de poep en pies van die vissen blijft lekker in die bak. niet bepaald goed voor de waterkwaliteit van de drinkbak
en tegen algen helpen goudvissen al helemaal niet. goudvissen doen namelijk weinig tot niets met algen en de algen zullen alleen maar vermeerderen door het nitraat/nitriet uit de uitlasting van de vissen. dat is met aquariums namelijk ook zo. heb je last van algen, dan moet je juist waterversen.