mijn paard gaat naar de opfok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gertje1

mijn paard gaat naar de opfok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 21:59

mijn 2 jarige pinto gaat voor een jaar naar de opfok in leiden
nu heb ik daar geen ervaring mee en zit met een paar vragen

als hij daar staat hoe vaak moet ik dan langs gaan
en als ik te weinig kom vergeet hij me dan
moet ik gewoon door blijven gaan met poetsen en aan de hand lopen
of zeggen jullie hij kan dit nu allemaal en mag nu lekker een jaar niets doen

ikenindi

Re: mijn paard gaat naar de opfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 07:48

die van mij stond een half jaar op de opfok. ik ben 4 keer geweest incl brengen en halen. ze vergat me echt niet. ik had haar juist op de opfok gezet zodat ze lekker paard kon zijn en even niets hoefde te doen...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 07:56

Staat er wel een volwassen paard bij om dat jonge grut in toom te houden??
Op zich moet er niks, je kunt zo vaak (of weinig) gaan als dat kan en mag, daar heeft het paard verder niks mee. Sommige opfokbedrijven zijn helemaal niet gescharmeerd van regelmatig bezoek, anderen vinden het prima al van je elke dag op de deurmat. Houdt dus even rekening met de wensen van de opfokker.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 08:06

Vraag het aan de opfokker.
Die heeft voldoende ervaring.
Ten eerste zal het paard je niet vergeten.
Maar of het goed is om 'm regelmatig te poetsen als hij in de kudde staat, dat lijkt mij niet, maar dat kun je overleggen met de opfokker. Die zal genoeg meegemaakt hebben. Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 08:24

ikke schreef:
Staat er wel een volwassen paard bij om dat jonge grut in toom te houden??

dat hoeft niet per see hoor. zeker niet met een 2 jarige;) ze kunnen ook een hoop van elkaar leren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-04-07 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

gertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 18:22

ben vandaag gaan kijken moet zeggen dat veel van mijn vragen zijn beandwoord
hij komt in een groep van 1en 2 jarige hengsten en ruinen ik mag zovaak komen als ik wil en wat ik al hoopte ze heeft er een longeer bak en een mooie bak om in te rijden dus als ik volgend jaar wil beginnen met inrijden dan is dit geweldig
ik wil volgend jaar april in 3 weken tijd mijn paard zadel mak maken en dan nog voor een half jaar in de wei gooien zodat hij oktober 2008 doorgereden kan worden

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:26

gertje1 schreef:
hij komt in een groep van 1en 2 jarige hengsten en ruinen ik mag zovaak komen als ik wil en wat ik al hoopte ze heeft er een longeer bak en een mooie bak om in te rijden dus als ik volgend jaar wil beginnen met inrijden dan is dit geweldig
ik wil volgend jaar april in 3 weken tijd mijn paard zadel mak maken en dan nog voor een half jaar in de wei gooien zodat hij oktober 2008 doorgereden kan worden

Jaja, dat ken ik. Ik zou me iets minder aan dit soort tijdsplannen houden. Ik ken er meer die er niet mee weg kwamen dan dat ik er ken die het wel haalden...........

gertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 20:01

ikke schreef:
gertje1 schreef:

Jaja, dat ken ik. Ik zou me iets minder aan dit soort tijdsplannen houden. Ik ken er meer die er niet mee weg kwamen dan dat ik er ken die het wel haalden...........

maak ook niet uit ben niet iemand die zich druk maak als ik het niet haal want ieder paard is anders en al moet ik er 2 jaar over doen maak mij dus niet uit

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:00

Ik hoop dat je pinto niet hoogste in rang wordt in die groep, want dan zul je aan die drie weken echt niet genoeg hebben voor dat inrijden (daar heb ik sowieso al mijn twijfels bij, maar je kunt een braaf en makkelijk paard treffen).