Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Water is een eerste levensbehoefte, dan dus liever geen muilkorf. Al vraag ik me af waarom je uberhaupt een muilkorf om zou willen doen.
Esther schreef:Geen muilkorf meer om lijkt mij het meest voor de hand liggend.Water is een eerste levensbehoefte, dan dus liever geen muilkorf. Al vraag ik me af waarom je uberhaupt een muilkorf om zou willen doen.
Als je ze niet teveel in een keer wil laten grazen moet je wellicht een stuk afzetten en ze iedere dag een nieuwe strook gras erbij geven.
Esther schreef:Geen muilkorf meer om lijkt mij het meest voor de hand liggend.Water is een eerste levensbehoefte, dan dus liever geen muilkorf. Al vraag ik me af waarom je uberhaupt een muilkorf om zou willen doen.Als je ze niet teveel in een keer wil laten grazen moet je wellicht een stuk afzetten en ze iedere dag een nieuwe strook gras erbij geven.

Daantje1981 schreef:Er zijn meer dan genoeg redenen waarom het beter is om een pard een muilkorf om te doen. Denk oa aan hoefbevangenheid.
Nu even ontopic. Wat voor drink bak hebben jullie? Is die dus wel groot genoeg?
Misschien een beetje water op zijn neus doen zodat hij eraan went?
Kan makkelijk met 5 paarden uit gedronken worden.
Goed idee, van dat water op zijn neus doen, ik zal het eens proberen!Dniesjj117 schreef:Misschien aan de leverancier vragen of met de muilkorf te dfrinken valt, of op zoek gaan naar de oorzaak? Als je de oorzaak weet, kun je het makkelijker verhelpen.
We hebben geen idee wat de oorzaak is. Meneer is gewoon een beetje onhandig met nieuwe dingen en het duurt een tijdje voor hij weet hoe alles werkt.
Maar hij kan zonder water natuurlijk niet leven, dus dit probleem moet gewoon verholpen worden.. We halen hem nu trouwens steeds naar binnen (op de paddock) zodat hij daar 's avonds staat (met ons andere paard, zijn maatje (die ook nog niet te lang op het gras mag, omdat hij last heeft van zijn exceem)) en genoeg kan drinken, zodat hij niet de héle dag zonder water komt te staan. dierfysio schreef:is er geen andere oplossing dan een muilkorf om?
er staat bij ons op stal ook een paard met zo'n ding om z'n snoet, en je had 'm moeten zien hijgen vandaag, echt zielig! en het is nog niet eens zo heel warm nu...
ook dat dier kan er niet mee drinken, ik vind het gewoon zielig.
hij is hoefbevangen geweest, en ik snap dat je dan lastig zit, maar ik vind dit -persoonlijk- ook niks zo.
sterkte met zoeken naar een oplossing. kan je paard niet in een paddock, of kaal stukje land?

BBotanya schreef:ik zou ook niet drinken als ik zo'n ding om had

Kiara schreef:BBotanya schreef:ik zou ook niet drinken als ik zo'n ding om had
Wat een zinnige aanvulling op dit topic.
Misschien is de korf wat te nieuw en smaakt het water daardoor niet lekker?
Eens een nachtje laten weken ofzo?
Of kunnen ze 'snachts op stal zonder korf wél drinken? En wacht het paard daar liever mee?
Ze vond het blijkbaar gewoon eng.