Last van muizen, hoe kom ik er vanaf :?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Last van muizen, hoe kom ik er vanaf :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 07:41

Hallo!

Een tijdje terug had ik veel last van muizen in mijn kast bij de paarden, ze knaagden echt overal aan!. Op een weekend heb ik eens grondig mijn kast schoongemaakt en al het spul waar ze ook maar aan konden knagen heb ik meegenomen naar huis toe.
Nu zag ik onlangs weer muizenkeutels onderin mijn kast liggen, gelukkig ligt er niets, maar ik wordt zo zat van die dieren! Ik kan het er uit blijven vegen en scheppen, maar liever ben ik gewoon van die muizen af.

Muizenvalletjes heb ik aan zitten denken, hoewel ik die dingen niet echt ken.. lijkt het me een vrij onprettig gezicht als daar een muis tussen geklemt ligt Nagelbijten / Gniffelen
Iemand enig idee hoe ik van deze 'plaag' af kom?! (Zodat ik mijn spullen gewoon weer in de kast kan leggen)

Edit: Kat nemen is geen optie: Ik woon er zelf niet en er loopt een waakhond over het erf.
Laatst bijgewerkt door Marchador op 20-04-07 07:48, in het totaal 1 keer bewerkt

CarinaR

Re: Last van muizen, hoe kom ik er vanaf :?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 07:45

muizenklemmen, korrels vergif (oppassen met honden en katten) of neem een kat...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 07:48

Bedankt voor je reactie!
Een kat nemen is geen optie, heb het gelijk even in de beginpost aangepast Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 07:56

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 08:21

runningkawa: Wat ik niet helemaal begrijp van die val, dat voerblokje is dat muizenvergif (dus ze gaan uiteindelijk dood) of moet ik de muizen ergens anders weer vrijlaten?
Bloos

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:23

Wij hebben hetzelfde als runningkawa, dit werkt echt goed en is veilig. Sta je met meerdere mensen op stal, zorg dan dat niemand brood etc laat slingeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:25

Dat blokje is vergif.
Maar op deze manier makkelijk ergens in te stoppen zodat honden er niet bij kunnen.
De muizen gaan in hun holletje dood.

Elke dag zorgen dat er een nieuw blokje in zit
In het begin gaat dat best hard als je veel muizen hebt.
Want van 1x eten gaat een muis niet dood van vergif.
Dat moeten ze een paar dagen achter elkaar eten.

Heb jij perongeluk een paar dagen niet gevuld, dan werkt het dus niet

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 11:20

In ons vorige huis lagen er op zolder altijd keutels. wij dachten meteen muizen.
Dus haden wij een bestrijdingsdienst laten komen, hun haden toen allemaal van die doosje geplaatst met korrels erin.

Achteraf gezien waren het helemaal geen muizenkeutels, maar vleermuis keutels!
Die zaten in de nok van de zolder. En door een klein gaatje gingen die keutels heen.

Hamer

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 11:41

Je kan ook een muisvriendelijke val kopen. Dan hoef je niet tegen de dooie beesten aan te kijken, je hebt geen kans dat je hond eraan dood gaat, en je hoeft geen vergif bij je paarden spullen te gebruiken.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 13:05

runningkawa : bedankt voor de uitleg, klinkt interessant! Ik denk ook dat ik agradi er eens over ga bellen!

Vjestagirl.. muisvriendelijke val, ik neem aan dat ik de muizen dan weer vrij moeten laten ? Haha! Liever niet. Hoe hard het misschien ook klinkt.

bulthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:22

Tja weet er alles van Boos!
Wij hebben wel een kat daarvoor genomen en het werkt, snap best dat jij die optie niet hebt!
Er zij gif korrels verkrijgbaar die niet schadelijk zijn voor andere dieren, misschien is dat een idee?
Je kunt ook muis vriendelijke valletjes gebruiken, je vermoord ze dan niet en kunt ze elders weer loslaten. Wel een eind van je stal vandaan anders heb je ze zo weer terug Haha!
Succes ermee!!

M_nuela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 15:19

Hallo !
ik heb er ook wel is last van gehad.
ik stop dus nu altijd mijn eten in bakken die ik afkan sluiten.
die je dicht kan klikken.
nu heb ik er geen last meer van.
Sucses

Groetjes

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 15:37

Naast eventueel gif dat je aanbrengt, zorg er ook voor dat er geen voedsel is voor de muizen. Maar let hiermee niet alleen op jezelf maar laat ook de andere stalgenoten hierop letten.

Zolang er voedsel is waar de muizen bijkunnen zal er op stal altijd last van houden

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 15:42

Wij hebben een apparaat wat je in het stopcontact steekt, geeft een hele hoge piep af en worden die beesten zo gek van dat ze weggaan, maar dat is voor jou denk ik geen optie in een kast:P
Voor de mensen die dat wel handig vinden: Www.paardendrogist.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:37

Maar hoort een paard of hond die piep dan ook niet?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:40

Ik ben niet zo'n fan van vergif. De muizen eten het, en dan duurt het nog een tijdje voordat ze dood zijn. Niet alleen zielig voor het muisje, maar na het eten van die korrels zijn ze een stuk langzamer en is er een grote kans dat de hond er een te pakken krijgt en ook vergiftigd wordt.

Wat ik persoonlijk zou doen is de muizen levens vangen, een oude kooi erbij zetten en 'muizen verzamelen Tong uitsteken ' en als je er een boel hebt breng je ze met de auto een heel stuk van de stal weg en laat ze los Lachen
Je kan ook een hoge, gladde emmer of vuilnisbak neerzetten met wat eten op de bodem.. Plankje er langsop.. En als de muisjes honger krijgen en erin springen komen ze er niet meer uit, kun je ze later met zn allen ver weg uitlaten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:43

Geen 1 dier gaat dood van 1 keer vergif eten
De muis niet, maar de hond of kat dus ook niet Lachen

Overigens ben ik als de dood voor muizen en durf die dus echt niet ergens los te laten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:53

Even een quote uit een ander topic:

daantjuhhh schreef:
malouuu schreef:
het gevaar van gif is altijd dat als die muis verdwaasd van het gif nog rond loopt, je de kans hebt dat je kat hem pakt. en daar overlijden ze aan. Het gif werkt niet als 1 klap, ze bloeden vanuit binnen dood, dus lopen vaak verdwaasd nog rond

Ja en op die manier ben ik bijna mijn uber lieve Golden Retriever verloren..
Bloed kwam er een 2 kanten uit bij mijn hond..
ze is wel 3 weken goed ziek geweest maar heeft het gelukkig gehaald..

Ik zou ook gaan voor z'n muisvriendelijke val. Haha!

Ik zou het risico niet nemen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:56

Dat kan dus niet van 1 keer vergif
Zelfs een muis gaat niet dood van 1x, daarom moet je in het begin ook zorgen dat ze dagelijks vergif hebben.

Als een hond nu een hele pak vergif op eet weet ik het niet, maar van 1 muis opeten kan het niet.

Overigens heb ik deze info van een oom en van iemand die zelf bij ongedierte bestrijding werkt
Die laatste gaf overigens de tip dat jeje hond of kat bouillon kunt geven als je her vermoeden hebt als ze het gegeten hebben, daar braken ze blijkbaar van

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:17

Ik ken iemand, die had muizen in een "muisvriendelijke val gevangen" maar ze daarna ook gemerkt, voor als ze terugkwamen. Dus die muizen ver van huis weggezet, maar ze kwamen toch terug!
Of je moet ze echt aan de andere kant van de stad wegzetten ofzo..

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:23

Ik volg even mee. Wij hebben "iets" (echt geen idee wat het is) tussen de isolatieplaten van het dak van stal zitten. Boven de hooizolder. Opzich heb ik geen last van die beesten, maar ze eten dat piepschuim weg of iets en daardoor ligt er constant overal piepschuim (ook op het hooi). Heel erg fijn spul is dat Boos!
Op stal lopen 6 katten, moet genoeg zijn om te vangen. Maar "Het" zit er nog steeds.
Dus het kastje van RK lijkt me wel ideaal. Alhoewel ik niet zeker weet of ze wel tussen de platen vandaan komen, omdat anders de katten ze wel gevangen hadden.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 20:06

Een muisvriendelijke val klink, ja vriendelijk natuurlijk en als dat een oplossing zou zijn zou ik er wel aan beginnen. Maar ik zie mezelf eigenlijk niet dagelijks (of een paar keer per dag) met een muizenval in mijn auto rijden om ze vervolgens heel ergens anders neer te zetten.
Ik heb mijn voer in tonnen en niet in mijn kast, wat ik wel in mijn kast had was maismeel, die beesten zijn daar op afgekomen. Mijn kast is helemaal leeg en die beesten lopen er gewoon in rond, het lijkt wel een soort huis waar ze met zijn allen overnachten.

Overigens heb ik het met de staleigenaresse besproken, ik liet haar het kastje zien van RK (van agradi) en ze vond het geen probleem als ik die neer zou zetten. Lachen

Verder bedankt voor de reacties!

rebecca79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:11

tja ik heb ook last van muizen gehad in mijn kast, en die knaagde ook werkelijk overal aan, zelfs mijn dekens waren slachtoffer.
Ik heb een bakje ( plastic ofzo) en giftig graan in mijn kast gezet en ik moet zeggen het doet wonderen.
En er lopen bij ons ook katten en honden op het erf en die hebben er geen last van.
Bakje uiteraard op een hogere plek zetten in je kast, ivm kinderen en honden enzo.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes,

Rebecca Haha!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:39

misschien kattenkeutels in je kast leggen?