Wat je als eerst nodig moet hebben is......
Een poetskist En een halster+ touw tog daarna een zadel en een hoofdstel en longeren kan gewoon met een hoofdstel en een longeerlijn+longeer zweep ja tog? en daarna kan ik verder sparen.
zo heeft me fantasie nu goed gewerkt!?

pokemon 2
. Maar ja ik ben eigenlijk best wel blij dat ik er toen die tijd niet aan ben begonnen. Want ik had dan "alles" op moeten geven zoals : vrienden, lekker es een wek ziek zijn, of op vakantie gaan. Het kan natuurlijk wel door iemand anders gedaan worden maar dat zou me niet lekker hebben gezeten. En de kosten. Het is jou paard dus jij moet *of je ouders* voor de kosten opdraaien en dan hebben we het hier niet over €150 ofzow..
Je vrienden zie je alleen op school de rest zou je moeten uitnodigen om op stal langs te komen omdat je anders geen tijd hebt,
en dan nog niet eens gesproken over dat je strax naar de 1e klas gaat en het dan een stuk moeilijk zal hebben als dat je het nu hebt. * ga er vanuit dat je als 11 jarige nog in groep 8 zit* Dan is het 's morgens tot meestal 3 uur naar school dan ben je eindleijk thuis snel even eten en je huiswerk maken en dan is het al meestal half7 en dan nog naar je paard en dan ben je met geluk om 9 uur klaar.. Ik zou er goed over nadenken.
Ik bedoel je kan ook een verzorgpony zoeken waar je best wel veel mee mag doen op rijden en zo..