Wie kent deze stallen in Arnhem?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Wie kent deze stallen in Arnhem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 09:10

- Waterberg Hippisch Centrum
- Manege Mansour
- Manege Ruimzicht

En wie kan mij er iets over vertellen? Manege/pension, hoe zijn de stallen, wel of geen weidegang, faciliteiten etc.

Alvast bedankt!

Equidea

Re: Wie kent deze stallen in Arnhem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:11

Ja ik, ik heb bij mansour en de waterberg gereden.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:12

Mansour heeft een paddock maar doet niet aan verhuren van stallen (alleen nood) en de waterberg heeft wel een weide maar daarvoor moet je eerst 3/6 maanden wachten en met je paard daar staan voordat je in aanmerking komt geloof ik.

Bovendien vind ik beide de mensen niet al te aardig, mansour gaat dan nog wel maar de waterberg...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 09:30

En bedoel je met "mensen" dan de staleigenaren of...? Waar sta je zelf met je pony's?

En de Waterberg is ook een manege of alleen pensionstal?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:14

Ik ben afgelopen weekend op stal Waterberg geweest voor een hengstenkeuring. Zo op het eerste oog lijkt me dat geen verkeerde stal, de omgeving, volgens mij kan je daar heerlijk buiten rijden *LOL*

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:32

Ken alle drie de stallen, ze hebben allemaal (in mijn ogen) positiev en wat negatieve punten. Ze hebben alle 3 een eigen website heb je die al bekeken, daar kun je heel wat info op vinden.....

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:02

Ruimzicht ben ik 2 jaar geleden op ponykamp geweest Clown

Leuke manege maar niet echt mijn ding. Haden toen geen echt goede wei. Alleen 1 paddock en 1 wei op de dijk voor de manege paarden.

Waren wel aardige eigenaren Ja

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:17

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:20

Bij de Waterberg heb je wel prachtige uitrijmogelijkheden Ja

Ben je opzoek naar een nieuwe stalling dan?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 13:55

vossie schreef:
Ken alle drie de stallen, ze hebben allemaal (in mijn ogen) positiev en wat negatieve punten. Ze hebben alle 3 een eigen website heb je die al bekeken, daar kun je heel wat info op vinden.....

Ik kon alleen de website van manege Ruimzicht vinden. Heb je voor mij misschien de links van de andere 2 stallen? Google kon me er ook niet aan helpen, helaas!

Staan ook op alle sites de prijzen etc. vermeld?

Volgend jaar komt mijn paard richting Arnhem en zoek ik dus een stalling. Bovendien wil ik voor mijn vriend eens kijken voor wat paardrijles Knipoog.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 14:24

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:11

Je kunt er natuurlijk gewoon eens heengaan en praten met de mensen op die stallen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:18

Ik ben op de waterberg en op Ruimzicht geweest (om daar dressuur te rijden). De eigenaren van Ruimzicht zijn echt heel erg aardig. Stallen zien er heel netjes uit.

Bij de Waterberg waren ze ook heel erg aardig. Stallen heb ik niet goed kunnen bekijken. Maar je rijdt wel zo vanaf de manege het bos in en ze hebben 2 binnenbakken.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:44

Ruimzicht valt officieel wel onder Arnhem maar ligt eigenlijk in Huissen. De andere twee maneges liggen in Arnhem noord dus ik weet waar in Arnhem je woont maar als je in Arnhem noord woont dan zou ik geen stalling in Huissen kiezen. Woon je echter in Arnhem zuid dan is het juist weer dichtbij.

Ik ben vroeger veel bij de waterberg geweest en op zich vond ik het wel een aardige manege. Ze hebben veel faciliteiten en het is in het bos. Qua eigenaren geen idee want ik ben er al jaren niet geweest. Mansoer ben ik nooit verder gekomen dan een keer kijken. Ruimzicht is qua accomodatie ook wel aardig maar ik zou mijn paard er niet neerzetten. Ten eerste vind ik het daarvoor teveel manege. Je hebt daar continu kinderen lopen en dat moet je maar fijn vinden natuurlijk, plus ze hebben inderdaad geen mogelijkheid tot weidegang. Ze hebben wel een stukje weiland tegen de dijk maar dat is maar heel minimaal. Ik wil dat mijn paard echt een sprintje kan trekken als hij daar zin in heeft.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:49

Mansour heeft wel de hit-actief stal voor pensiongasten. Lijkt mij wel fijn, paard loopt de hele dag door, veel sociaal contact (okee af en toe een tikje) en gecontroleerd voeren.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:50

Ik ken er nog 1: www.depaardenmaat.com
Staat mn tante. Elke dag weidegang, wel een beetje aan de prijzige kant vind ik.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:52

Olympia schreef:
Ik ben afgelopen weekend op stal Waterberg geweest voor een hengstenkeuring. Zo op het eerste oog lijkt me dat geen verkeerde stal, de omgeving, volgens mij kan je daar heerlijk buiten rijden *LOL*

Op het eerste gezicht is het een leuke manege ja...
Alleen is dat het niet helemaal (vind het niet raar dat de helft van die stallen leeg staat terwijl de manege vroeger zelfs pensioenklanten moest afwijzen omdat ze te weinig stallen hadden).
Ik heb er 2/3 jaar lang gereden op de manegepaarden, er wordt snel over je geroddeld en de uitrijmogelijkheden tja na een paar keer rijden heb je die ook wel weer gezien.

Bovendien weet ik ook dingen over deze manege waar je niet echt vrolijk van wordt, paard met peesblessure 1,20 laten springen (terwijl ik met dat zelfde paard een paar keer flink onderuit mee ben gegaan vanwege die pees), de eigenaar is vaak vreselijk chaggerijnig en dan zoekt ze ook echt iemand om op te zeuren.

Mijn moeder heeft een keer flinke ruzie met haar gehad (mag er daardoor nu ook niet meer komen) omdat mijn pony echt op de weide moet (ze wordt vreselijk ongelukig in een box) en dat kon niet want ja daar moest je 3/6 maanden voor wachten om in aanmerking te komen.

Mansour is daarbij 10x beter alleen nouja ook weer een echte manege, roddelen komt daar ook veel voor. Verder zijn de paarden daar wel veel gelukkiger, oke ze hebben happen in de vacht maar ze lopen tenminste buiten en kunnen zelf kiezen wanneer ze eten (dmv. chip).

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:54

Waterberg is af te raden. Een hele sfeer verpester. Paard kan naar de wei, moet je drukke weg over steken en is maar voor een paar uur per week, dacht 2 keer per week

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:18

liezzie schreef:
Waterberg is af te raden. Een hele sfeer verpester. Paard kan naar de wei, moet je drukke weg over steken en is maar voor een paar uur per week, dacht 2 keer per week

moet je zelf nog doen ook, of je moet iemand betalen ervoor dacht ik.
Je wordt ook aan alle kanten afgezeken.
Mijn geval was omdat het een d-pony was en dus niet goed genoeg voor ze (ik hoorde vaak achter mn rug om dat we onze pony vast bij de slacht hadden weggekocht en zelfs ooit gehoord dat ik ooit toen ze zogenaamd onwijs kreupel was en dat ik er toch op heb gereden want dat hadden ze dan zogenaamd gezien).
Dat soort idiote dingen die nergens op slaan.

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:33

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 08:26

Zo, dure stalling bij de waterberg zeg Bloos!.

Ik woon in het centrum van Arnhem, dus Huissen is voor mij ook prima bereikbaar Ja.

Roddelen heb je op iedere stal, daar trek ik me niet zoveel van aan. Ik vind het belangrijker dat mijn paard in een fijne, schone stal staat, naar buiten gaat, goed voer krijgt en dat er evt. goede instructie op de stal aanwezig is.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:32

Wilde net de sites doorgeven maar ze staan er al zie ik Haha! De waterberg en ruimzicht organiseren indoor ook regelmatig concours, dus als je wilt starten is dat mss wel handig om in je overweging mee te nemen. Bij ruimzicht kun je niet echt lekker buiten rijden bij de waterberg wel, maar de stallen van ruimzicht vind ik weer lichter en meer frisse lucht. Waterberg is wel duurder in stalling maar je hebt meer faciliteiten, zoals 2 binnebakken, grote buitenpiste, bos, dat heb ik bij ruimicht weer niet......

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:41

Als je in het centrum van Arnhem woont kun je mss ook nog wel in Elst of Bemmel gaan staan, dat is toch vaak een stuk goedkoper..... In Elst weet ik zo ff niks uit mijn hoofd, in Bemmel is dit wel een goede en goedkope; http://www.familiereijnen.nl/index.htm !

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 08:46

Zo vossie, dat is zeker niet duur! Jammer dat de binnenbak geen 20x40 is. Waar sta jij zelf met je paarden?

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:49

Ik rijd voor iemand anders en daar staan ze aan huis, dat is in Doornenburg, weer een dorpje verder Haha! Die stalling in Bemmel is goedkoop en goed, zijn hele aardige jonge mensen, die goed zijn voor de paarden. De binnenbak is idd wat kleiner maar eigenlijk kun je altijd wel in de buitenbak rijden, ik vind dat ze het netjes voor elkaar hebben.