Deze constateerde vrijwel direct dat de bekken van mijn paard scheef stonden en na een korte handeling toonde hij ons ook dat duidelijk rugproblemen had
. Iets wat wij al vermoedden. Hij zij ook dat die bekken en rug al een lange termijn probleem waren, ze moet hier al een hele tijd mee rond gelopen hebben. Paard wordt momenteel behandeld in deze kliniek en nu kreeg ik vanavond te horen dat deze behandeling over zes weken nogmaals plaats moet vinden. Dit gaat mij veel geld kosten, zonder garantie dat het volledig goed komt.Ik heb deze merrie bijna 3 maanden geleden gekocht. Ze is toen gekeurd en op de harde volte rechtsom na was alles goed, de keurende arts zei mij dat als ik dit paard aankocht ik weinig risico zou lopen. Gisteren gaf zij op de volte rechtsom hetzelfde beeld en ook nu waren de buigproeven goed. Deze arts liet echter met een hele simpele handeling zien, dat het paard duidelijk niet goed was in de rug, iets wat de keuringsarts destijds niet gedaan heeft. Kortom ik had dus nooit het advies van "weinig risico" mogen krijgen.
Wat moet ik nu, ik heb haar gisteren een kans gegeven, door toe te staan in een behandeling. Maar nu kreeg ik dus vandaag te horen dat er nog een behandeling voor nodig is. Dit paard is niet voor ziektekosten verzekerd en het wordt zo wel erg prijzig ca. 400,- euro per behandeling. Zonder garantie dat het goed komt, de kans bestaat nl. ook dat ze artrose in de wervels heeft.
Ik weet niet zo goed wat ik hier nu mee aanmoet en wat mijn rechten zijn. Kan ik haar terug brengen op basis van een verborgen gebrek en wat dan met de al gemaakte kosten? Kan ik haar af laten keuren op basis van dit beeld? Ik kan evt. allebei de behandelingen betalen, maar dan word ik wel gedwongen om mijn andere paardje te verkopen, wat ik dus eigenlijk niet wil. Wie heeft er advies.
&
ben. Koop ik een paard om lekker op te kunnen rijden, kan ik nog niets. Voor dit geld had ik Tiffy ook drie maanden door kunnen laten rijden op een goede stal, totdat ze stabiel genoeg onder het zadel was voor mij