Het begint zo langzaam aan weer tijd te worden dat mijn paard naar de tandarts moet. Nu was ik mij een beetje aan het oriënteren op het gebied van het paardengebit en de verzorging.
Zo kwam ik er dus achter dat er ook paardentandartsen zijn die met elektrische apparatuur werken. (Bij mijn paard is het in het verleden altijd met de hand gevijld) Aangezien ik hier dus nog geen ervaring mee heb, zou ik graag van jullie horen wat jullie de voordelen vinden van het elektrisch laten vijlen van je paard zijn mond. En waarom je ervoor heb gekozen om het elektrisch te laten doen.
Voor degene die met beide ervaring hebben, zou ik ook graag willen weten welke manier zij als beter hebben ervaren.
Nu begreep ik ook dat het elektrisch vijlen van je paard altijd onder sedatie gebeurd, klopt dit? Want dat betekent dat je ook altijd nog een dierenarts nodig hebt voor de sedatie. Of zijn het ook vooral de dierenartsen die je paard met elektrische vijlen behandelen. Ik weet dat er ook een aantal tandartsen zijn die je paard niet elektrisch ook met behulp van sedatie doen, maar dan heb je vaak zelf de keus om je paard te laten sederan, afhankelijk van de braafheid van je paard.
Verder zou ik willen weten wat de kosten ongeveer zijn van je paard door een paardentandarts te laten behandelen die met behulp van elektrische apparaten werkt. (verschilt dit erg veel met tandartsen die alleen met hendvijlen werken?)
Als er iemand nog goede suggestie heeft voor een tandarts die elektrisch werkt, hoor ik het ook graag. Ik heb nu wel een goede maar deze werkt dus niet elektrisch.
Sorry voor deze vele vragen, maar ik wil graag eerst meer informatie voor ik een keuze maak tussen weer met de hand laten vijlen of het een keer elektrisch laten doen als dit bijv. betere resultaten opleverd.