mijn paarden zijn allebei in de rui. nou ben ik benieuwd of dat als ze staan te kroelen ze veel haren mee naar binnen krijgen en of dat dit schadelijk kan zijn. zie vaak plukken haar rondom de mond wat ze los hebben getrokken bij elkaar maar of ze het nou echt opeten??? ben benieuwd of meer mensen dit is opgevallen.
dit fenomeen heet: "paard zijn". niet overal gelijk schadelijke dingen achter zoeken. Een paard valt niet gelijk dood neer. Paarden kroelen elkaar omdat ze jeuk hebben op een bepaald plekje. Die paar haren die mee naar binnen komen die overleven ze wel
En hoe moet dat anders dan in het wild?? Juist de 'wilde' kudde paarden zie je dit vriendschapsgedrag veel doen. Die haren zijn echt niet schadelijk, en dan nog, al zóu het schadelijk zijn, hoe wou je het oplossen? Moeilijk te voorkomen toch
Ik denk dat paarden het juist nog fijner vinden als ze tijdens verharing gekroeld worden. Die losliggende haren overal kunnen ook wel jeuken, dan is het zeker zo fijn als iemand eens even op moeilijk begaanbaare plaatsen krabt . En inderdaad, ze zullen het ook uitspuwen en van een paar haren gaan ze helemaal niet dood.
haha uhm bij mijn vz paard blijft het aan de neus zitten bruinpaard met witte haren hah. uhm dat haal ik eraf en als het in de mond zou komen spuugt hij het uit.
lekker toch.. zo helpen ze elkaar van die vieze haren af. Die losse haren raken ze in hun mond wel weer kwijt hoor. Er gaan geen kiloos haar naar binnen.