Wei, shetlandproef maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Wei, shetlandproef maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 10:04

Ja, het gras is altijd groener aan de overkant voor een shet.

Op het moment staat mijn Shet en Fjord nog in het paddock. En krijgen als het gras op is een nieuwe strook erbij. De hele wei is afgezet met houtenpalen en lint. Daar blijft ze ook mooi achter staan. Alleen om te verzetten gebruik ik van die prikpallen met dun lint. Hier breekt mijn shet de complete tijd doorheen.

Laatst al hoger volt op het stroom gezegt maar mede door haar vacht vliegt ze er nog steeds doorheen. De draden knappen de complete tijd omdat ze er echt dooheen vliegt.

Hoe houd ik mijn shet achter het lint?

Britt

Re: Wei, shetlandproef maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:06

Wij zetten voor Brutus kippengaas neer met een draad stroomlint erboven Tong uitsteken
Maar das zo onhandig bij jullie

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:07

Op mijn weiland heb ik (behalve mijn eigen keurig opgevoede paard Clown ) ook nog 2 shetjes en 1 New Forest staan. Vooral de New Forest en 1 van de Shetjes staan steeds in de verkeerde wei (als de stroom eraf is vooral). Nu heb ik overal 6mm koord en dat staat 3 hoog. Dit werkt prima. Het breekt niet (de paal wel als ze er hard doorheen gaan Knipoog ) en is goed zichtbaar.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:08

heeft ze dikke manen? ik heb wel eens gehoord dat iemand die een shet met een dikke manenkam had, een stukje stroomdraad meegevlochten had in de manen.(boven op de manenkam) als ze dan door het draad rende kreeg de pony toch die stroomstoot die ze anders hoorde te krijgen. (natuurlijk dan niet te veel stroom er op zetten) dit hoef je dan waarschijnlijk maar 1 x te doen.

suc6 met de wei shetproef te maken!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:18

Hoeveel stroken heb je? Anders kun je er mss 3 boven elkaar doen en weet je ook zeker dat de stroom nergens afgeleid word de grond in?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 12:30

Britt, kippengaas is niet echt om te doen. Bovendien als Mup wil dan loopt ze daar toch wel doorheen.

ifever, ze heeft inderdaad dikke manen. Ik heb ze al afgeknipt op kort formaat, maar daar geeft ze nog niet veel om.

capopjekop, ik heb nou wel de palen waar maar 2 stroken in kunnen. Ik zou natuurlijk wel andere paaltjes kunnen halen. Waar dan 3 stroken mogelijk zijn. Zal dadelijk eens kijken..

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:59

Hoi, ik heb zelf ook dit probleem gehad.
Nu hebben we lint gespannen, gewoon 1 heel laag bij de grond zeg maar en 1 stuk lint op borst hoogte van mijn pony.
Tot nu toe werkt het prima en blijft ze waar ze blijven moet.
Gewoon zorgen dus dat je twee banen hebt waar je pony niet onderdoor kan.
Succes er mee,

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:23

Ik heb kleinere afstanden gemaakt en wat meer draden boven elkaar. Blijven er nu keurig achter zonder probleem.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:27

je kan ook dikker lint proberen. mischienschrikt dat wat meeraf engoed laag bij de grond spannen en net wat horger.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 07:10

Op een stuk ging hans er steeds doorheen, daar heb ik 4 stroken hangen, sindsdien is hij niet meer ontsnapt en nu blijft hij gewoon achter 2 draden staan.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:10

lager draden of inderdaad stroomdraad door de manen vlechten.