c

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janna

c

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 19:42

c
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

GirlyMelis

Re: Nieuwe afrastering, hoe, wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 19:43

Afgelopen zondag was dit weer een onderwerp bij horse en co misschien is het handig even op hun site te kijken Knipoog

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 19:47

ii zou goeie palen nemem die genoeg lang zijn ong 2 meter en dan gaan ze natuurlijk nog een stuk de grond in.
en verder dat band is niet slecht maar zou zeker wel nog goed schrikdraad doen, als je kleine pony'' heb goed laag ook.
alhoewel mijn haf ook onder een draadje door gaat die ong een halve meter hoog is.
ik zou zelf 3 draden schrikdraad doen en daarachter kan je nog gaas doen. niet dat schapen gaas want daar kan hoef in blijven hangen, dat smallere.
en dan moet goed zijn hoor

nou succes
en je hebt maar mazzel met een boerdrij (ben jaloers)

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 07:36

een afstand van 3/4 meter tussen de palen moet eigenlijk voldoende zijn. Ik weet niet of je nou dat beo-band bedoeld? Daarbij moet je goed zorgen dat het goed opgespannen wordt. En aan de binnenkant stroomdraad spannen zodat de aarden niet tegen het band gaan duwen. Gewoon breed stroomlint (als je dat bedoeld) zou ik minimaal twee rijen boven elkaar aanbrengen. Bij ons zou zelfs dat niet voldoende zijn, omdat mijn paard er doorheen loopt als hij een deken op heeft. Hij voelt dan de stroom namelijk niet.

Verder zijn palen van 8 cm in de regel wel voldoende. En neem er van 2 meter, zodat je minimaal 1,50 uit de grond kan blijven.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:36

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:06

Aan de wegkant hebben wij de palen 2 meter van elkaar staan met met stroomkoord aan de binnenkant aan de buitenkant planken zodat die zijde volledig dicht is. de rest van de omheining met 2 banen band. Binnen dit gedeelte hebben wij verschillende percelen met koord zodat je dit makkelijk kan verwijderen of verplaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:42

Hey Janna, wat leuk!
Gefeliciteerd

Ik heb geen tips voor de buitenkant, omdat wij daar geen lint hebben.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:21

Mijn weides hebben ook lintafzetting.

De palen staan op 5 meter uiteen en zijn 2 meter lang. Ik heb gekozen voor gecreosoteerde palen (dus de zwarte) omdat deze een veel langere levensduur hebben als de groen-behandelde.
Kies voor degelijke isolatoren en goede hoekisolatoren.
Mijn lint zit op 80 en 140cm, dat is ideaal voor paarden. Bij ponies zou ik er nog één draad tussen doen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:47

wij hebben de wei ook net helemaalopnieuw gedaan. hebbende palen op1.70 hoogte gezet. de eerste lint (breed) begint op 1.60m. de 2de op 1.20 en de 3de op 60cm. de onderste 2 hebben we dun lintvoor bovenste is dik.de palen staan om de 5 meter.