een meisje die ik ken doet haar paard een uur en dat is zijn beweging als hij vrij heeft geen wei niks alleen een uur in de mole zonder poetsen.
wat doen jullie
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

JoviBan schreef:Je kunt altijd nog met je paard gaan wandelen (aan de hand).![]()
Is voor het paard leuker, en is voor je beide erg leuk.
Kaat18 schreef:Aan de hand wandelen is zeker niet voor iedereen een optie en ik denk dat een stapmolen dan zelfs nog wat natuurlijker is, een paard bepaald dan meer zijn eigen tempo.
Kit_for_ever schreef:Ik vind het een super uitvinding! Naast de gewone training vind ik 30 minuten per dag echt super! Ik denk ook niet dat het geestdodend is, als het tenminste een open molen is waar ze nog naar buiten kunnen kijken. Ik vind het een super training naast je normale trainingsschema
JoviBan schreef:Kaat18 schreef:Aan de hand wandelen is zeker niet voor iedereen een optie en ik denk dat een stapmolen dan zelfs nog wat natuurlijker is, een paard bepaald dan meer zijn eigen tempo.
Een paard kan in de stapmolen toch juist nièt z'n eigen tempo bepalen?
JoviBan schreef:@cloris: In de bak wandelen is een optie, maar dat bedoelde ik niet. Lekker het erf af met je paard en een fijne wandeling maken.
en dan loopt hij heerlijk om zich heen te kijken en staat eens stil (onze molen staat in een rustig staptempo) en loopt dan weer verder enz.

sabje19 schreef:We hebben ook nog een trainingsmolen op stal (met stap, draf en galop programma) maar hier maak ik eigenlijk geen gebruik van.
Maar daar zijn de meningen erg over verdeeld dus. Ik vergelijk het altijd met mezelf je zou maar gedwongen word om 1 uur in een laat ik maar zeggen hokje te moeten lopen en als je niet doorloopt krijg je stroom.. niet echt fijn.