hennepparade of vlas

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stalnijmegen

hennepparade of vlas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 21:23

Hoi,

ik wil volgende winter mn paarden of vlas zetten. Ze staan nu al zo een 20 jaar op stro, maar ik wil van die mest af, stro geeft elk jaar weer zo een berg....
Dus ik infomeren naar een groothandel die me ( natuurlijk) zo goedkoop mogelijk vlas kan leveren.. toen kwam ik bij iemand en die rade me hennepparade aan.. het zou volgens hem meer vocht opnemen..
kan iemand me helpen met het verschil tussen deze 2 bodembedekkers???

hennepparade zou ik dan per baal van zo een 16kg (volgens mij) 4 euro betalen

Gr

Anoniem

Re: hennepparade of vlas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:24

ik volg dit topic even, ik moet het voor volgende maand al weten namelijk Knipoog

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:13

Volgens mij is het bijna hetzelfde. Vlas is iets goedkoper. Wij hebben een tijdje henparade gebruikt, is volgens mij een merk naam. Hier zit iets van eucaliptuc door verwerkt, zodat de paarden het zeker niet willen eten.

Zijn dus overgestapt op vlas, daar dit goedkoper is en ik merk geen verschil. Maar wie ben ik Haha!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:17

Ik heb ze op vlas staan mijn zus heeft in het verleden henparade gebruikt, en vlas neemt mijns inziens meer op. Het verschil is dat Henparade van de wietplant gemaakt wordt en vlas niet. Mijn paarden eten het vlas ook niet.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:21

vlas is beter vind ik,van hemparade word toch wel veel gegeten en ik heb er nog wel es koliek van gezien

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:25

Ik heb wel eens een pony naar Utrecht gebracht die ook op hemparade stond. Hij had er van gegeten en het was uit gaan zetten in de buik. Beestje heeft er een paar dagen moeten blijven en is redelijk kantje boord geweest.
Over vlas heb ik dit soort verhalen nog nietgehoord en lijkt mij dan ook beter.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:29

Ik heb de paarden ook op vlas staan, in het verleden hebben ze ook wel op de hemparade gestaan. Vlas bevalt mij beter dan hemparade Knipoog

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:23

mijn paardje staat op vlas, neemt wel meer vocht op dan hemparade vind ik....

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:05

Als je dan toch mag kiezen, zou ik voor vlasleem gaan Bloos Is nl minder stoffig dan gewone vlas, absorbeert meer en blijft langer mooi Bloos Wordt wel geleverd via www.vanbreden.nl in geheel friesland e.o.

Hemparade zou ik je afraden, is niet alleen duur, ook loodzwaar bij uitmesten en absoluut niet handig bij instrooien. Daarbij stinkt het enorm.

Karnat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:59

Vlas moet je toch ook gewoon uitmesten. Zou me paard echt nooit op Vlas zetten als daar geen medische reden voor is. Beesie wilt toch ook lekker wat te knabbelen hebben als die 22 uur per dag in zijn stal staat Bloos

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:26

ik heb hennepstooisel alleen bij knaagdieren wel eens gebruikt
viel mij op dat er binnen notime paddestoelen in groeien
dus ik ben niet helemaal overtuigd van schimmelvrij zijn zeg maar

vlas of hennep, sja het probleem blijft dta als ze er van gaan eten dat koliek een risico is ...
dat is bij overmatig stro eten ook, maar dat is al deels te ondervangen door het juiste stro te gebruiken
en met stro over het algemeen kunnen ze er meer van eten zonder problemen als het dier niet koliek gevoelig is