stro dikmaker ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynnlovesyou

stro dikmaker ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 18:33

worden paarden van stro dik ?
en is hooi ook een boosdoener of valt dat allemaal nog mee ?
m'n paard krijgt elke dag een 3/4 baal stro ( kleine ) bij ( elke dag wordt de stal volledig gemest)
maar ze eet alles op komt dit omdat het zo weinig is en dus lijkt dat ze zoveel eet of moet ik ze beter op houtkrullen laten staan ? en kan het dus ook zijn dat ze daarvan dik wordt ?

gr lynn

milou123

Re: stro dikmaker ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:35

stro is geen dikmaker, het is alleen maagvulling. Ik zou ze niet op houtkrullen zetten eigenlijk, dan hebben ze overdag niks om aan te knabbelen en ze eten eigenlijk de hele dag door een beetje. Lachen

yentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:53

Ik ga mee met het bovenstaande Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 07:53

ik ook, maar ik wil even toevoegen: je paard eet dus stro omdat ze honger heeft. hooi en stro zijn geen echte dikmakers. je kunt het beste onbeperkt ruwvoer (hooi is beter dan kuil, van kuil worden ze wel eerder dik dacht ik maar weet ik niet zeker) geven. als ze te dik wordt zou ik krachtvoer minderen en evt als het nodig is supplementen bij voeren voor vitaminen en mineralen...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 08:01

in kuil zit veel meer eiwit, en daardoor worden ze er dikker van.
hooie n stro is voornamelijk maagvulling. Stro kan el voor verstoppingen zorgen, dus kan beter iets meer hooi bijgeven