Waar kun je vragen of je schuur als stal gebruikt mag worden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Waar kun je vragen of je schuur als stal gebruikt mag worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 12:11

Hallo,

Zoals de titel al zegt. Ik vroeg mij af waar je kunt aanvragen of je schuur als stal gebruikt mag worden. Moet dat bij de gemeente? Of ergens anders? Ook wilde ik graag weten wat de afmetingen horen te zijn van een stal, van shetje tot pony van 1.50. Als je informatie voor me hebt hoor ik dat graag.

Groetjes, kim

wereldhummel

Re: Waar kun je vragen of je schuur als stal gebruikt mag worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 12:12

ik denk dat ej dat bij de gemeente moet vragen,,

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 12:15

Er zijn geen standaard afmetingen, een box is 3x3m, alles wat je je paard meer kunt geven is meegenomen.
Bedenk wel dat, als je een schuur van 10m x 10m hebt en daar een paard in wilt zetten, je veel meer strooisel kwijt bent dan in een box van 3m x 3m.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 12:19

Niet vragen; gewoon doen. Als je het dan toch had moeten vragen kan dat bijna altijd achteraf ook nog wel. Wel zelf goed opletten of je anderen geen overlast bezorgt.
De afmeting voor een pony van 1.50 vind ik toch wel minimaal 2.50m x 2.50 m.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 12:24

Dankje! Ik ga vanmiddag wel even langs de gemeente. Ik dacht zelf om eerst aan de buren te vragen wat zij er van vinden, ik probeer het gewoon zo schoon mogelijk te houden als alles door kan gaan. Verdere tips altijd welkom. Mijn schuur is ongeveer 3 bij 3 meter, er zitten geen ramen in dus een andere deur moet ook nog komen. Hopen dat het gaat lukken Haha!

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 12:49

Volgens mij is daar bij ons ook geen aanvraag naar gedaan, de stallen staan namelijk geregistreerd als garagabox alleen staat er geen auto in maar 3 paarden Haha!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:02

Als het je eigen schuur is op je eigen terrein dan zou ik daar geen toestemming voor vragen aan wie dan ook.
Maar bedenk wel dat een paard houden in de bebouwde kom problemen kan opleveren, het gaat dan dus niet om die stal, maar om het paard en de mest die het paard produceert. Uit je vraag is me niet duidelijk of je in het buitengebied woont of juist in de bebouwde kom.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:22

Als er geen ramen in je schuur zitten zou ik er iig een dubbele deur in zetten, en de bovendeur altijd open laten...

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 13:23

Waratje schreef:
Als het je eigen schuur is op je eigen terrein dan zou ik daar geen toestemming voor vragen aan wie dan ook.
Maar bedenk wel dat een paard houden in de bebouwde kom problemen kan opleveren, het gaat dan dus niet om die stal, maar om het paard en de mest die het paard produceert. Uit je vraag is me niet duidelijk of je in het buitengebied woont of juist in de bebouwde kom.

Ik woon in de bebouwde kom in Barendrecht. Het is hier wel helemaal vol met paarden, ik ben zowiezo niet van plan om mijn paard in de schuur neer te zetten als de buren het er niet mee eens zijn. Uitmesten gebeurd elke dag, de mesthoop ligt niet in de tuin dus je hebt niet de stank zoals je op een manege wel hebt. Als ik de stal regelmatig in en uit sop moet het kunnen is mij verteld. Onze schuur staat ook in de achtertuin, dus als garage kan hij niet dienen.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 13:23

Vjestagirl schreef:
Als er geen ramen in je schuur zitten zou ik er iig een dubbele deur in zetten, en de bovendeur altijd open laten...

Ja dat was mijn bedoeling ook. Weet iemand misschien waar ik hiervoor moet wezen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:10

Als het binnen de bebouwde kom is dan kan het wel moeilijkheden geven als mensen bezwaar gaan maken...

En het paardje hoeft er hopelijk toch ook niet de hele dag in te staan , maar alleen een deel van de dag en voor de rest lekker in de wei ?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 18:12

pmarena schreef:
Als het binnen de bebouwde kom is dan kan het wel moeilijkheden geven als mensen bezwaar gaan maken...

En het paardje hoeft er hopelijk toch ook niet de hele dag in te staan , maar alleen een deel van de dag en voor de rest lekker in de wei ?

Ja tuurlijk. Het gaat er alleen om dat ik af en toe mijn paard in de schuur wil kunnen zetten, als ik bijvoorbeeld de volgende dag iets belangrijks met het paardje ga doen. Of als de wei er erg aan toe is bijvoorbeeld. Het zal niet vaak voorkomen, daarom zal de stank ook niet heel erg zijn. Ik wil het zowiezo even aan alle buren naast mij vragen of ze er bezwaar tegen hebben ( elke kant drie buren, de rest zal geen last meer hebben). Ik heb net informatie aangevraagt die ik binnen krijg via de post, ik ben benieuwd hoe het zal gaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:16

In dat geval is de druk op de stal ook een stuk minder en is de kans ook kleiner dat omwonenden zich eraan zullen storen Lachen

In sommige gevallen kun je de gemeente beter niet teveel info geven , maar als je zekerheid en geen gedonder achteraf wilt dan gewoon even informeren bij je eigen gemeente en dan weet je het Ja

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:59

Volgens mij valt een paard onder de huisdieren en moet het bij huis kunnen....
Mijn oom had zijn fries in de garage.
Wel had hij een afgesloten container ( zo'n ijzeren grijze met 2 kleppen op wieltjes) voor de mest de door de ophaaldienst werd geleegd.
Buren hadden er geen last van.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 18:59

ElCamino schreef:
Volgens mij valt een paard onder de huisdieren en moet het bij huis kunnen....
Mijn oom had zijn fries in de garage.
Wel had hij een afgesloten container ( zo'n ijzeren grijze met 2 kleppen op wieltjes) voor de mest de door de ophaaldienst werd geleegd.
Buren hadden er geen last van.

Ik hoop het!