ZoekStalling schreef:Wat je wel zonder vergunning mag doen is een MOBIELE stal neerzetten.
Stel je bouwt een houten constructie op WIELEN (zoek maar eens onder sleepstal), waar de paarden onder kunnen. Dan mag je die wel neerzetten omdat die verplaatst kan worden.
Wat ook zonder vergunning mag is zo'n iglo voor kalveren van plastic. Die zijn ook mobiel en mag dus zonder vergunning geplaatst worden. Ik heb zo niet direct de link voor je, zezijn niet echt goedkoop (ik meen 600 euro) maar wel heel handig. Niet voor echt grote paarden geschikt, maar voor een kleiner paard kan het wel heel goed.
Dat voor een container een bouwvergunning nodig is, lijkt me een beetje sterk, maar wie weet kan dat in strenge gemeentes. Ik denk dat het met zo'n plastic kalver iglo makkelijker ligt omdat je altijd kunt zeggen dat zo'n ding echt verplaatsbaaris, terwijl je voor een container een hijskraan nodig hebt om die te verplaatsen.
Dat is volgens mij niet waar, ik werk toevallig bij een gemeente en daar is zelfs een tent een bouwwerk...Jouw vlieger gaat dus niet op