stapmolen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__inge__

stapmolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 09:04

Hoi,
omdat we wel erg graag een stapmolen willen op stal, maar de eigenaar nog niet helemaal overtuigd is, zijn we wat goede informatie aan het zoeken.
We hebben niet ontzettend veel ruimte, dus hij wordt niet zo groot.
Maar maken jullie er veel gebruik van? - als je er 1 hebt dan -
Wat zijn de aanschafkosten, wat voor 1 kan je het beste nemen, hoe groot moet hij minimaal zijn,
ze hoeven er niet in te draven.
Zouden jullie me wat info kunnen geven?
Groetjes, Inge

Staat t hier goed..?

__inge__

Re: stapmolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 18:52

niemand..?

smano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:55

Wij hebben er één op stal. Kunnen 4 paarden en kan alleen stappen. Ik gebruik hem zelden ik gooi hem liever los in de paddock kan hij zelf kijken of hij zin heeft om te lopen, te rennen of stil te staan. voor de paarden vind ik het nogal geestdodend zo'n molen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:56

Bij ons op stal hebben we er eentje en ik vind het ideaal. Wij gebruiken de stapmolen iedere dag; we gebruiken hem voor het uitstappen van de paarden of gewoon als ze een dagje vrij hebben (hebben ze toch beweging). Ze krijgen er een goede conditie van en een half uurtje extra beweging per dag.

Bij ons kunnen er 6 paarden tegelijk in.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:58

Wij hebben op stal ook een stapmolen, eentje voor 4 paarden.
je kan de paarden er in laten draven, maar ik laat ze persoonlijk liever alleen maar stappen.
Ik gebruik hem een aantal keer in de week, als ik staldienst heb rij ik meestal eerst mijn paard, die zet ik dan in de molen waar ze uitgestapt word (stap ze dan dus niet onder het zadel uit) en ondertussen mest ik een aantal stallen uit.
Ook als de paarden bijvoorbeeld een dagje niet op de wei kunnen zet ik ze altijd een halfuurtje/ 3 kwartier in de molen.
Ik vind het ideaal en ben er erg blij mee.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 19:01

DunDijk schreef:
Wij hebben op stal ook een stapmolen, eentje voor 4 paarden.
je kan de paarden er in laten draven, maar ik laat ze persoonlijk liever alleen maar stappen.
Ik gebruik hem een aantal keer in de week, als ik staldienst heb rij ik meestal eerst mijn paard, die zet ik dan in de molen waar ze uitgestapt word (stap ze dan dus niet onder het zadel uit) en ondertussen mest ik een aantal stallen uit.
Ook als de paarden bijvoorbeeld een dagje niet op de wei kunnen zet ik ze altijd een halfuurtje/ 3 kwartier in de molen.
Ik vind het ideaal en ben er erg blij mee.

Die ideèen heb ik dus ook, bij ons kunnen ze best wel vaak niet in het land, het land is laag dus snel nat, er is nu een paard heeft een wond aan zn been, is dik en moet veel stappen.
Eigenaar is er nog niet over uit Tong uitsteken
Weet iemand wat het kost om er een aan te schaffen?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 19:01

aanschaf kosten zou ik niet weten, zou je eigenlijk bij verschillende leveranciers moeten informeren Lachen

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 19:03

ik weet niet of je de wit in kamerik kent die maken paardenboxen en alles www.wikibox.nl geloof ik zij verkopen stapmolens .. misschien moet je daar eens informeren

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 19:07

Waar ik op stage zat hadden ze er ook 1. Ideaal als paarden ingestapt of uitgestapt moeten worden. Er heeft laatste een heel artikel over IdS of Hoefslag gestaan, heel boeiend!

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 12:11

Bij ons op stal hebben we er ook een. Kunnen 6 paarden in en ook in draf.
Is echt ideaal. Zo komen ze toch aan hun beweging toe zonder dat er altijd iemand op moet zitten. En voor jezelf natuurlijk ook handig als je even geen zin hebt om te rijden. En natuurlijk om even in uit te stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 14:17

TAO --> VSW.

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:47

Wij hebben ook een stapmolen op stal. Ik vind het ook erg fijn. We hebben alleen een buitenbak en als deze in de winter niet te rijden is kun je ze toch beweging geven. Hetzelfde als ze in de winter niet de wei op kunnen vanwege het weer.
Daarnaast kun je na het rijden je paard laten uitstappen in de molen en ondertussen spullen opruimen, handig als je niet heel veel tijd hebt....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:19

Wij hebben ook een stapmolen. Kunnen 3 paarden in en kan ook draven. Ik vind t ideaal. Ik laat Vjesta instappen door dat ding. Terwijl zij daarin staat kan ik m'n laarzen aandoen zadel en hoofdstel klaarleggen, laatste dingetjes opruimen, nog ff kletsen enz.

Ze gaat er overgends graag in. Als k d'r loslaat loopt ze er zelf in, dus ze heeft er zeker geen hekel aan, anders zou k t niet doen.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:02

Wij hebben er ook een op stal, er kunnen 4 paarden inm evt ook draven. Zelf gebruik ik hem alleen als ik Misty niet ga rijden.