(mini)Stallen bouwen; hoe wat waar wie 'help'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vickelientje

(mini)Stallen bouwen; hoe wat waar wie 'help'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 14:54

Hallo dan... wij zijn van plan een huisje te kopen. Ik ga er even vanuit dat de koop rond is en wij daar gaan wonen. Als het zo blijft lopen, gaat dat nl gebeuren.
Maar het volgende; we zullen er stallen moeten bouwen. Ik hoef geen tips over vergunningen enz. Dat zijn we al aan het uitzoeken.
Maar het gaat even om het soort stal.
kHeb hier op bokt heel veel kleine topics gevonden en daar wat bedrijven uitgehaald, maar vind nergens precies wat ik zoek.
Zijn er onder jullie die een combinatie hebben van 3 stallen (ong 3x3) en daaraan vast een schuur/garage/grote 'stal' van 3x5?
Met name shet/kleine pony-eigenaren die hun pony af en toe op stal hebben; hoe ziet jullie stal eruit? Ik wil nl m'n pony's niet achter een hoge deur zonder uitzicht stoppen, dus ideeën zijn welkom! Lachen Had al gedacht een stal van 3x4 te splitsen, maar dan heeft 1 van de twee geen uitzicht naar buiten...
Ook tips over bedrijven ed mag altijd.

ps. ik heb 2 shetten die ik alleen 's nachts eventueel binnen wil kunnen doen. Daarnaast wil ik alvast een extra stal bouwen voor een grotere pony, omdat ik die 'ooit' toch ook wil Vork

capopjekop

Re: (mini)Stallen bouwen; hoe wat waar wie 'help'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:07

Wij hebben pas een stal laten zetten en het zijn 3 stallen van 3x3. Mijn 2 shetten staan nu op een kaal stuk land en delen samen een stal. De deuren zijn weg hoog, maar ik heb ze vrijwel altijd open staan. De andere stal is voor mijn andere pony en de derde gebruik ik voor hooi en voer opslag. Het bedrijf waar wij de stal hebben gekocht heet schaffer tuinhuizen dacht ik, ze hebben hem ook binnen een dag opgezet. Ze kunnen bijna alles bouwen zoals jij het wilt. De prijs was ook netjes.

http://album.zoom.nl/user/14219/images/ ... KmQdNv.jpg

Edit: Link http://www.schaffertuinhuizen.nl/index.php?pagina_id=49

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:39

Is het niet idee om een soort van schuilstal te maken?

Laatst had iemand hier op bokt voor haar fjorden een stal gemaak met een paddock.
Zal de foto's een zoeken..

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:43

Afbeelding
En dan misschien iets van lage weefrekken als je ze in stal wil houden.
Maar als je er een paddock bij maakt kunnen ze verder niet de wei op maar wel hun beweging krijgen.
Dan zou je ook gewoon 1 stal kunnen plaatsen..

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 18:41

Bedankt voor de link capopjekop. Die had ik nog niet gezien en dat zijn wel mooi stallen! Ja

Steffie89; ik wil geen schuilstal. Dat heb ik momenteel, maar bevalt me niet. Pony's gaan straks allebei intensief voor de sport gebruikt worden, dus wil ik ze op kunnen sluiten. Apart van elkaar, zodat ik ze gericht kan voeren (of eerder voer onthouden Vork ).
En daarbij moeten we toch een schuur bouwen voor opslag, dus willen we het in 1 keer helemaal goed doen Knipoog