Buitenstal/container Prijzen en ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loetjuh

Buitenstal/container Prijzen en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 20:24

hallo we willen voor mijpaard bij een nieuwe wei een buitenstal of container stal plaatsen.
we hebben een container stal op het oog maar die is in zeer slecht staat. dus een opknappertje..

We zitten nu te twijfels tussen:

- opknappertje (container stal, weinig geld)
- buitenstal plaatsen ( hoe duur zou dat Zijn?)
- een nieuwe containerstal ( prijs?)

Graag advies en ervaringen!

Groetjes anouk

GeneralFlynn

Re: Buitenstal/container Prijzen en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:28

Ik heb ookit een zeecontainer gehad,met open deuren.
Was geloof ik tweedehands iets van 400 euro,en 600 euro incl. het brengen op de plek van betemming.

Buitenstal timmeren kost je een hoop hout,en onderhoud.
Zeecontainers gaan bijna niet stuk,dus lang mee.

Tís net wat je zelf mooi en handig vind.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:48

Containers gaan idd lang mee en zijn relatief goedkoop (ook in onderhoud). Vind alleen het nadeel er van dat het zomers kleine oventjes worden als de zon er maar even op staat.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:59

Maar als schuilstal is dat geen nadeel.
In de zon gaan ze lekker de wei op,en staan ze niet in de stal.
Als de zon te fel is kunnen ze ook in de schaduw van de container gaan staan. Pling

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 19:22

ik heb ook een container, nu een jaar oud en geloof me het worden snel opknappertjes, het ventileert slecht, veel duppels hangen aan het plafond ondanks ik daar ook 2 koepelramen open heb staan, maargoed, ik heb net een nieuw paard van 168 cm en die heeft toch wat moeite met de ruimte en met erin en eruit gaan. Ik zit juist nu te kijken naar een vaste stal en dat is eigenlijk meer voor de ruimte, ik vind ze aardig krap.

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 22:44

mijn veulentjes staan in een container, het was wel een frigo container dus goed geissoleerd, dus in de winter lekker warm
in de zomer lekker fris
we hebben er stalmatten van govaplast ingeplaatst
ook automatische drinkbakken
hooiruif, eetbakken
we hebben bij de deur een opening gemaakt dat ze met hun hoofdje altijd buiten kunnen
het staat pal in de weide
eigenlijk waren het containers die op een vrachtwagen stonden die was uitgebrand maar in hele degelijke staat
ik zou het morgen es moeten vragen hoeveel dat de prijs ervan was
maar ik vind het persoonlijk een luxe stal

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:04

een nieuwe stalcontainer met alles erbij is wel duur ong. 1500 of duurder maar dan heb je wel 2 mooie stallen hier een omschrijving: http://www.royalwolf.nl/containers/stable.htm
een buitenstal (nieuw) zou dan ook zoiets kosten. Een opknappertje is wel goedkoop, maar denk er ook aan dat je hem moet opknappen en dat kost ook tijd en geld en dan is ie daarna niet altijd "perfect" . Je kan ook een gewone zeecontainer kopen maar die heeft geen stallen, dat is eigenlijk meer iets om als schuilstal te gebruiken in een weilandje XXxX

jeanet01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 09:09

wij hebben net een 6 bij 3 houten buitenstal neer gezet. Kosten 5000 Euro inclusief plaatsing exlusief vloer

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:30

probleem met containers is toch wel de inhoud en de isolatie
voor alles boven c pony maat
vind ik ze te klein
effectief is het 2,5 meter bij... 3 , 6, 12 of 20 meter
wat gewoon veel te smal is,
de hoogte is ook beperkt, dus hety is al gauw te laag
en ook kwa inhoud is het klein waardoor het in combi met de isolatie/ventilatie al heel snel benauwd word in zo'n ding
veel condens ...neuh, ik ben niet zo containerfan

ik zou eerder kiezen voor een buitenstal...
als je uitgaat van een schuilstal zijn drie wanden en een dak genoeg
kun je idd laten maken , of zelf in elkaar zetten van underlayment, betonplex, damwand en weet ik het allemaal wat voor materialen nog meer
en je kunt de maat veel meer zelf bepalen en aanpassen naar behoefte

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:43

Mijn paard staat in een omgebouwde container, deze is 6 mtr. er zitten 2 dubbele deuren in en een scheidingswand die kan schuiven. Deze container koste 2000 euro incl. brengen.

Voordeel: een container kun je vaak vergunningsvrij plaatsen, ze zijn niet heel erg duur.

Nadeel: met vochtig of damp weer veel aanslag tegen het plafond van de container en dit druppelt dan op je paard.
De buiten en binnenkant beginnen vrij snel te roesten.
Houten vloer, deze is vaak wat glad.

Hiervoor had ik bij ons andere huis een mooie stal (hout/beton) van Prubo laten zetten, die was natuurlijk duurder, maar ook heel wat mooier en confortabeler.
Dit was een stal van bijna 10 mtr. met een speciale betonvloer, de binnenwanden waren van betonplaten, de buitenkant van hout, er zat een luifel boven de deuren van 1 mtr. en een puntdak van golfplaten en een paar lichtplaten, voor de ramen zat ijzerwerk en tussen de boxen 2 schuifwanden.
Deze stal koste ons ruim 19000 gulden, maar deze was dan ook veel luxer, groter en van veel betere materialen gemaakt dan de container.

Als je de mogelijkheid hebt om een dergelijke stal te bouwen zou ik dat doen en echt niet voor een container kiezen, maar ja het kost wel iets meer, maar je kunt altijd hier en daar wat info inwinnen.
Wij hebben met Prubo goede ervaringen en ze waren niet de duursten en alles was bespreekbaar.
Ook het plaatsen ging erg vlot en zonder problemen.

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 15:24

ulestro schreef:
mijn veulentjes staan in een container, het was wel een frigo container dus goed geissoleerd, dus in de winter lekker warm
in de zomer lekker fris
we hebben er stalmatten van govaplast ingeplaatst
ook automatische drinkbakken
hooiruif, eetbakken
we hebben bij de deur een opening gemaakt dat ze met hun hoofdje altijd buiten kunnen
het staat pal in de weide
eigenlijk waren het containers die op een vrachtwagen stonden die was uitgebrand maar in hele degelijke staat
ik zou het morgen es moeten vragen hoeveel dat de prijs ervan was
maar ik vind het persoonlijk een luxe stal

de prijs voor zo'n container is 1000euro
strax neem ik foto's