Paard bij de paardentandarts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HaffiePower

Paard bij de paardentandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 09:34

Gisteren is de Claudia (de paardentandarts van Total Horse Care uit Assen) bij ons op stal in Otterlo geweest. Ze is altijd ontzettend lief en begaan met de paardjes. Op de foto's hieronder raspt ze de tanden van Haffie Spike die het allemaal wel prima vind (tenslotte kan hij na de behandeling zijn voer weer beter vermalen, en er nog meer van genieten -ennuh zoals jullie wel weten is voer bestaansreden nummero 1 voor haffies Haha! - ). Verder nog een fotootje van OA Pebbles Cheyenne (Paint Horse) buiten in het zonnetje samen met de tandarts (de eigenaar die het paard aan het touwtje vast heeft is buiten beeld).
Wil je meer weten over de verzorging van het gebit van je paard kijk dan maar eens op haar website http://www.totalhorsecare.nl. Gisteren heb ik een groot deel van de dag meegekeken bij haar werk en ik kan haar van harte aanbevelen.

Afbeelding
Afbeelding

ellepel

Re: Paard bij de paardentandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 09:36

he zij komt hier dus uit de buurt??
dat is wel heel handig. Knipoog

wat deed ze precies met het gebit als ik vragen mag? deed ze ook tandsteen weghalen en hoe zat het met eventuele wolfstandjes..wat zei ze daarvan?

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 09:40

Ze raspt de tanden en kiezen glad/recht zodat de kaken van het paard weer een vloeiende draaibeweging kunnen maken om het voer goed te vermalen. Wolfstandjes moeten er vaak uit (dit is twee jaar terug bij mijn paard gebeurt). Tandsteen weet ik niet, maar je kunt eens op haar website kijken. Ondanks dat ze van ver komt, rekent ze geen reiskosten. Voor mij is het belangrijkst dat ze lief is voor de paardjes en goed werk aflevert.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 09:41

dank je,ik zal es kijken op haar site Haha!

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 09:42

ik bedoel dat ze naar ons toe, van ver moest komen.... heb ik niet echt duidelijk geschreven..

alies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:02

hoeveel kost een gebidsbehandeling ongeveer, en hoe vaak doe jij dat precies per jaar?

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 13:54

alies schreef:
hoeveel kost een gebidsbehandeling ongeveer, en hoe vaak doe jij dat precies per jaar?

Een gebitsbehandeling kost 50 euro (ze rekent geen reiskosten als ze van Assen naar Otterlo rijdt en doet dan bij ons gelijk een aantal paarden op een dag achter elkaar). Ik laat het gebit van m'n paard 1x per jaar behandelen (dus haken en scherpe randjes/stukken weg raspen).

Als je een afspraak met haar wilt maken kan je een mailtje sturen naar tohoca@hotmail.com of info@totalhorsecare.nl. Op haar website kan je wellicht nog meer gewenste informatie vinden http://www.totalhorsecare.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:00

Leuke foto's Haha! .
Ik ben al erg blij met de tandarts die ik nu heb voor m'n dame, maar toch bedankt voor de tip Knipoog !