Ik zou het ook niet doen (heb ik zelf destijds ook niet gedaan met mijn meer dan fulltime werk. Paard heb ik pas gekocht, toen ik er tijd voor had, ben nu huismama met studie
).
Een eigen paard kost gewoon veel tijd en wat denk je als 'ie ziek is ofzo. Je kunt wel een bijrijdster gaan zoeken, maar de echte goeie moet je treffen, hoor (als ik zo om me heen, hoor, hoe het soms gaat met verzorgsters/bijrijders, niet makkelijk).
Die van mij staat het hele jaar door buiten, dat scheelt wel veel tijd (maar ik zie hem wel dagelijks, al zou het niet per se hoeven, er is toezicht). Maar hij was vorige week kreupel (uitgegleden tijdens het rennen door het land) en moest op stal met een paar keer per dag wandelen en zijn been afspuiten. Dat was best even een hoop gedoe (heb het alle keren zelf gedaan, ik wil geen andere mensen aan mijn paard) en daar moet je toch tijd voor hebben/maken. Als ik fulltime had gewerkt, had ik het nooit gered of ik had hulp in moeten schakelen. Nu staat hij gelukkig weer buiten (het is niet bepaald een stalpaard
)
Maar goed, het is jouw beslissing natuurlijk. Succes!