moeilijke keuze, wie kan mij helpen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sabinehagen

moeilijke keuze, wie kan mij helpen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 18:02

hoi allemaal

ik heb een verzorgpaard dat ik inmiddels alweer 3 en een half jaar verzorg.
zij is inmiddels nu 4 jaar en ik ben echt helemaal gek op dat beestje.
nu wil zijn eigenaar haar gaan verkopen en ik heb de eerste keus.
alleen heb ik zelf heel weinig tijd voor haar, ik ben namelijk vrachtwagen chauffeur en werk rond de 55/60 uur in de week.
maar ik wil haar eigenlijk ook helemaal niet kwijt
ik heb al gekeken voor pensionstalling, maar je bent eigenlijk heel duur uit, en ik heb eigenlijk alleen in het weekend maar tijd voor haar.
ook is ze nog niet beleerd.
ik ben er mee bezig en het gaat eigenlijk heel goed.
wat zouden jullie in mijn situatie doen??
alvast bedankt

groeten sabine

Kaitlyn

Re: moeilijke keuze, wie kan mij helpen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:06

je moet doen waar je jezelf het fijnst bijvoelt.
Je kan d'r bijvoorbeeld kopen en een bijrijder of verzorger erbij nemen die jou een bepaald bedrag betaald..

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:08

Ik zou het niet doen met zo weinig vrije tijd. Misschien zou je haar kunnen houden op een wei, dan heeft ze in ieder geval wel beweging. Maar dan nog...

Een verzorgster kun je niet laten meebetalen en voor een bijrijdster is dit paard (nog) niet geschikt. Ze moet nog beleerd worden, dan zou de bijrijder betaald moeten worden en dat moet dan ook een zeer ervaren iemand zijn.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 21:40

Minder gaan werken als je ook volop van haar wil gaan genieten Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 21:46

Ik zou het ook niet doen (heb ik zelf destijds ook niet gedaan met mijn meer dan fulltime werk. Paard heb ik pas gekocht, toen ik er tijd voor had, ben nu huismama met studie Haha! ).

Een eigen paard kost gewoon veel tijd en wat denk je als 'ie ziek is ofzo. Je kunt wel een bijrijdster gaan zoeken, maar de echte goeie moet je treffen, hoor (als ik zo om me heen, hoor, hoe het soms gaat met verzorgsters/bijrijders, niet makkelijk).

Die van mij staat het hele jaar door buiten, dat scheelt wel veel tijd (maar ik zie hem wel dagelijks, al zou het niet per se hoeven, er is toezicht). Maar hij was vorige week kreupel (uitgegleden tijdens het rennen door het land) en moest op stal met een paar keer per dag wandelen en zijn been afspuiten. Dat was best even een hoop gedoe (heb het alle keren zelf gedaan, ik wil geen andere mensen aan mijn paard) en daar moet je toch tijd voor hebben/maken. Als ik fulltime had gewerkt, had ik het nooit gered of ik had hulp in moeten schakelen. Nu staat hij gelukkig weer buiten (het is niet bepaald een stalpaard Clown )

Maar goed, het is jouw beslissing natuurlijk. Succes!

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 21:49

ik zo het goed voor je zelf overwegen,
je moet je realiseren dat je als eigeaar meervaker voor je paard moet klaarstaan da als je verzorger bent.
als eigenaar moet je ook voeren, uitmesten, trainen etc. als je ziek bent, het slecht weer is, of je het heel druk hebt op je werk.

daar ovenop komen nog alle kosten die je als verzorger ook niet hebt aan het paard, denk aan stalling, hoefsmid, dierenarts etc.

misschien is het voor jou beter om het bij ee verzorgpaard te houden, omdat je al twijfeld of je genoeg tijd voor hem zal hebben

succes met je beslissing

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 22:21

Als jij wat je zegt zoveel moet werken. Hou je niks geen tijd over voor je paard. Dan moet je het dus vanuit het paard bekijken. En ja een verzorgster, Maar jij betaalt ervoor en je kunt vervolgens niets met je eigen paard doen.
Het is moeilijk tuurlijk! Maar zo moet je het wel bekijken.
Heel erg veel sterkte Ach gut

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 16:16

Kun je dit wel combineren met een paard? In jouw geval zou ik er dan een verzorg(st)er bij nemen en een stallingsadres waar zij alles voor je kunnen doen (mesten voeren binnen en buiten zetten) succes met je beslissing