2ehands tractortje kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

freespirit

2ehands tractortje kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 11:08

Ik wil een 2ehands tractortje kopen om mijn eigen weide (ongeveer 2,5 ha) te kunnen uitmaaien, bloten en slepen, tevens zou ik er graag mijn buitenbak mee vlakken.

Aangezien ik niks van tractoren weet probeer ik via jullie Bokkers wat meer info te krijgen voordat ik dadelijk als 'dom blondje' besodemieterd word. Wie kan mij tips geven waar ik op zou moeten letten en/of naar zou moeten zoeken ?

Ik ben al zover gekomen in wensen/eisen:

-geen mini-tuin-tractor
-ongeveer 35/40 pk
-2 wiel aandrijving (ivm draaicircel)
-aftakas + hef

wie kan mij helpen ?

Jol1

Re: 2ehands tractortje kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:19

Als je van plan bent om met een grote trekker je bak te gaan slepen, dan zal dat vies tegenvallen. Met een grote trekker kom je niet goed genoeg in de hoeken en slecht langs de kanten. Wij hebben ons tweedehands trekkertje bij Rinus van Dijk gekocht. Helemaal gereviseerd en veel keuze. Voordeel is dat als je daar een tweedehands trekker koopt en hij bevalt niet omdat je hem te groot of te klein vindt, je hem eenvoudig om kunt ruilen voor een ander type.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 17:03

verder is het erg belangrijk dat het bij je materiaal past Haha!
als je al een maaier/cultivator/schudder etc etc hebt, dan zal je tractor deze aan moeten kunnen drijven en kom je wellicht met 40 pk niet uit de voeten!

maar waarschijnlijk had je daar zelf al over nagedacht Haha!
Verder geen tips, je moet ook vaak wel wat geluk hebben met dat spul!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 17:56

ga praten met boeren in je omgeving. Die weten je het beste te vertellen waar je wel en waar je niet moet zijn voor goed spul.
Daarnaast, maak jezelf enige basiskennis eigen over motoren en motortechniek. Als je voor elke zucht en steun naar de dealer moet, dan ben je ook niet blij.

Tot slot: PB Topcob eens, die heeft enige toegang tot dit wereldje.

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 17:57

let erop dat hij een hef heeft, anders kan je er niets mee
sorry ik zie nu dat je die al had gezien!