manen trekken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Veerluh

manen trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 20:39

Hallo!

Even een vraagje..: kan iemand mij leren om manen te trekken? of heeft iemand tips? Ik weet niet of dat zo via bokt kan hoor.. maar ik wou het gewoon even vragen Vork Ik heb het ooit eens gedaan, maar dat was heel lang geleden!

Alvast bedankt!

LiVetime

Re: manen trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 21:45

Manen eerst even goed door borstelen. Met manenkammetje een plukje pakken en haren naar boven toe weg duwen die je niet nodig hebt. Dan plukje om de kam heen en trekken maar. That's it Knipoog

Veerluh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 22:29

o.. ik dacht dat het veel moeilijker was.! Misschien had ik eerst veel te moeilijk gedaan! haha! Nagelbijten / Gniffelen
En je kunt gewoon met elke manenkam manen trekken?!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 22:31

Veerluh schreef:
o.. ik dacht dat het veel moeilijker was.! Misschien had ik eerst veel te moeilijk gedaan! haha! Nagelbijten / Gniffelen
En je kunt gewoon met elke manenkam manen trekken?!

het liefst een ijzeren met zo'n schuin kantje waar de tandjes beginne...

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:06

ik ben een fan van een manen mesje het is wat vriendelijker voor je paard al is er nog nooit een paard aan bezweken hoor dat trekken groeten fuego

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:54

fuego3 schreef:
ik ben een fan van een manen mesje het is wat vriendelijker voor je paard al is er nog nooit een paard aan bezweken hoor dat trekken groeten fuego

Heb ik ook wel eens geprobeerd, maar met zo'n mesje kan je de manen niet gelijk uitdunnen. Mijn paard heeft nogal dikke manen en als je het dan alleen met een mesje doet dan wordt het uiteindelijk helemaal zo'n dikke bos. Maar voor een paard met dunne manen is het wel handig natuurlijk Knipoog .
Manen trekken doe ik altijd gewoon met een trekkammetje. Een kort plukje nemen, even touperen, kam op de lengte die je wil hebben zetten, overgebleven manen van het plukje om je kam draaien en eruit trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:55

ik doe het op dezelfde manier als _sjors_ bij mijn appie gaan ze dan omhoog staan, zo leuk!
Maar wil je het echt goed leren zou ik toch vragen of iemand het even voor kan doen voor het geval dat...Knipoog

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:12

_sjors_ schreef:
fuego3 schreef:

Heb ik ook wel eens geprobeerd, maar met zo'n mesje kan je de manen niet gelijk uitdunnen. Mijn paard heeft nogal dikke manen en als je het dan alleen met een mesje doet dan wordt het uiteindelijk helemaal zo'n dikke bos. Maar voor een paard met dunne manen is het wel handig natuurlijk Knipoog .
Manen trekken doe ik altijd gewoon met een trekkammetje. Een kort plukje nemen, even touperen, kam op de lengte die je wil hebben zetten, overgebleven manen van het plukje om je kam draaien en eruit trekken.

is idd waar ik heb ook een nieuw paardje met een enorme manen bos en daar word het niet makkelijker van maar ik doe het nu in etapes en dat gaat beter en dan bijhouden groeten fuego