vacht schoonkrijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabri

vacht schoonkrijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 15:33

Mijn jaarlingmerrie heeft zoveel vuil in haar nog lange vacht(op haar buik vooral) dat ik het gewoon niet schoonkrijg... Het vuil zit op haar hele buik in plakjes aan elkaar aan de huid vastgekleefd en met de borstel doet het zeer als ik het wil verwijderen. Het is een grote bende onder haar buik en ziet er niet echt fris uit. Nu heb ik geen idee hoe ik dit schoon moet krijgen of dat dit er vanzelf weer goed uit komt te zien naarmate ze meer in haar zomervacht komt? Ik wil haar ook niet onnodig pijn doen of de huid kapot trekken. Wie heeft een idee?

Angela

Re: vacht schoonkrijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 15:41

Als het zo erg is dat je er niet meer aan mag komen, dan zou ik er toch een straal water op zetten (als je jaarling dat wilt toelaten), of anders met een spons.

Zelf gebruik ik voor mijn paard tijdens de winter altijd zo'n hondenborstel met van de kleine ijzeren pinnetjes. Daarmee krijg ik de vacht altijd goed schoon, maar ik hou het wel bij, dus heel erg vast zit het niet.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 15:42

idd als het warm is (zoals gister) dan kun je haar best afspuiten met lauw/warm water, dat werkt denk ik het beste Ja.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 15:43

Die van ons ziet er ook niet uit! Ik wacht gewoon tot ze gaat verharen (waar ze nu al mee is begonnen), en dan gaat het er een stuk makkelijker af Ja

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 15:45

Ik heb gisteren Silence ook helemaal gewassen.
Misschien kun je het ook met water proberen (al is het hier nu stukken frisser als gister)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 16:04

Waterslang erop, totdat het echt echt echt helemaal volgezogen met water is... Dat kan even duren.... Daarna een flinke lading groene zeep erop en wrijven... Dan weer de slang erop... Over het algemeen word het dan wel schoon...

Maar als ik me ermee mag bemoeien, waarom laat je het niet lekker zo? Ik neem aan dat ze niet bereden hoeft te worden? Lekker t land in met wat maatjes en niet meer naar omkijken...

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:00

ik ben het met Vjestagirl eens ik zou hetzelfde doen.
Lachen