Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

tita schreef:mijn kat heeft ook kale plekken geen beest te zien kan dat ook luis zijn?

Wendy schreef:Dat scheren is echt onzin, tenzij het heel heftig is. Wassen is ook niet nodig. Een paar keer goed behandelen met veerust kan vaak al genoeg zijn.
Vjestagirl schreef:Scheren is de meest effectieve mannier. Op die mannier weet je zeker dat je alles weg hebt, en dat als je wast je niet perongeluk stukken overslaat waar de ondervacht dikker is.
Wendy schreef:Vjestagirl schreef:Scheren is de meest effectieve mannier. Op die mannier weet je zeker dat je alles weg hebt, en dat als je wast je niet perongeluk stukken overslaat waar de ondervacht dikker is.
Ik weet niet hoe het bij het paard van de TS is, maar de mijne heeft geen dikke vacht en al helemaal niet in de zomer. Nu zijn ook al een heel aantal paarden weer verhaard, die zou ik dus echt niet scheren.
En als je behandelt met veerust is wassen niet eens nodig.
Brendageene schreef:Dat spul is in nederland veboden, heet sebasyl toch?Wij behandele onze pony vroeger ook met veerust (poeder tegen luizen) maar dat is uit de handel genomen. Bij de DA kan je speciale middelen halen die je vaak moet verdunnen met water en daarmee je pony moet wassen. Wel altijd 2 keer wassen ivm eitjes!
Wendy schreef:Vjestagirl schreef:Scheren is de meest effectieve mannier. Op die mannier weet je zeker dat je alles weg hebt, en dat als je wast je niet perongeluk stukken overslaat waar de ondervacht dikker is.
Ik weet niet hoe het bij het paard van de TS is, maar de mijne heeft geen dikke vacht en al helemaal niet in de zomer. Nu zijn ook al een heel aantal paarden weer verhaard, die zou ik dus echt niet scheren.
En als je behandelt met veerust is wassen niet eens nodig.
ma_rie_tje schreef:Dat veerust poeder is uit de handel gehaald