Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
BitchyWitchy schreef:Ik zou er niet mee akkoord gaan.
Sorry hoor, maar je paard zit steeds onder de wonden?? Het is maar net wat je "lief" noemt. Tuurlijk bedoelt dat dier het niet kwaad, maar het zorgt wel voor onrust en gevaarlijke situaties dus..... Heel simpel, die ruin eruit, of jouw paard in een andere kudde!!!
Gelukkig hebben wij een pensionhouder die wel rekening houdt met onze paarden en onze wensen.....
. Prima dus.
Maar goed. Het is een beetje lastig om te bepalen waar ze evt bij in zou kunnen. Bij de shetlanders zal zo wie zo niet lukken, omdat die dan door haar worden opgejaagd, bij de 4 kwpners wil ik haar zelf niet, omdat daar een ontzettend dominante merrie merrie van 1.80 inloopt waar ik zelf nogal bang voor ben en die mij ook niet al te leuk schijnt te vinden. Dan blijft nog over idd apart met haar vriendjes of bij de 2 ruinen die nu al apart staan.
Esther schreef:Tegen hitsigheid van een ruin schijnt het te helpen om hem oregano te geven, wellicht dat het een optie is om die ruin dat te (laten) geven? Misschien kan een homeopaat je meer info hierover geven.
Dit is imo geen houdbare situatie en je moet dat niet accepteren, jouw paard wordt er ongelukkig van en krijgt dat beest ook steeds op haar rug. Als ruineigenaar zou ik niet eens willen dat mijn ruin zich zo extreem gedraagd en er een oplossing voor zoeken. In principe ben ik ervoor om mijn paard zo veel mogelijk paard te laten zijn, maar daar zijn wel grenzen aan, dit gedrag zou voor mij onacceptabel zijn!