Heel erg bedankt voor de reacties voor zover!
Een stukje gras erbij is (voor wat we nu op het oog hebben) echt geen optie. Dat zou dan gaan om drie sprieten ofzo
wil ik ook nog een ruime paddock overhouden. Tis et één of et ander.
Ik wil uiteraard wel op zoek gaan naar een stukje land in de buurt waar ze evt af en toe even op kunnen! Of per dag een paar uurtjes. Maar voor het geval dat niet gaat lukken, wil ik hier toch eerst uitkomen en ervan uitgaan dat weidegang niet mogelijk is. Of erachter komen dat het zonder weidegang voor shetters mss zelfs wel beter is...
Pmarena; ik ben ook voor het zo natuurlijk mogelijk houden van paarden, maar als ik die vreetzakken van mij hun gang laat gaan, dan ontploffen ze. 'Natuurlijk' is voor sobere rassen nl zo schraal mogelijk als je het goed bekijkt, al zullen ze het vette gras nóg zo lekker vinden.
Vorig jaar zomer vond ik ze ook al veel te vet en dat terwijl ze op een echt schraal weiland stonden. Daarbij vreten ze dan net zo lang tot ze in China zijn
en ben ik bang voor zandkoliek.
Verveling ben ik niet zo bang voor. Ze staan de hele (herfst) winter (lente) ook alleen op zand en lijken daar niet zielig van te worden. Daarbij ben ik zeer actief met mennen, dus genoeg te doen
Meer reacties zijn welkom!