welke schrikdraadapparaat geschikt voor paarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

welke schrikdraadapparaat geschikt voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 12:28

Ik heb de mogelijkheid om een landje van ongeveer 5000 vierkante meter te huren, maar ik vroeg me af welk schrikdraadapparaat nou goed is? Er is zoveel aanbod, en er moet wel genoeg stroom op staan. Kan ik beter een accu nemen, of eentje op batterijen?

nathalie25

Re: welke schrikdraadapparaat geschikt voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:10

nou ik heb er een op stroom gebruikt en echt heel tevrede over
baterijen was in persoonlijk bang voor dat ze leeg raakte

hij is te koop dus als je eruit bent en je wilt...... hij is pas nog helemaal nagekeken

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:13

mijn ervaring met stroomapparaat is goed, constant stroom. met batterij/accu minder. geleid veel minder stroom. er zit wel een lampje op waardoor je kunt zien wanneer de batterij leeg is, tenminste bij die van mij. ze moeten ong 1 seizoen meegaan. nog geen maand en hij knipperde weer bij mij, terwijl er nergens stroom afvloeit.
je kunt het beste kijken welk apparaat geschikt is voor jouw weiland! hoe groot het weiland is, hoeveel m de afrastering is!
succes ermee!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 16:42

Ik moet wel een batterij of accu, want er is daar niet zo 123 stroom waar ik het op aan kan sluiten.

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 18:32

dat probleem heb ik nou ook! ik heb het ook opgelost door 3 x 4 cm lint en 1 cord bovenop. de palen 1,50m uit de grond te laten.
je moet alleen de batterij in de gaten houden. op agradi hebben ze ook mooie apparaten. verder vind je ze ook wel in andere winkels! je moet alleen in de gaten houden hoeveel m/km afrastering hebt.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:19

Ik heb vorig jaar ipv de batterijen een accu gekocht, nu blijven mn shetjes keurig achter hun draadjes met de batterij bleef ik aan de gang. Maar het ligt ook aan het apparaat hoe sterk die is en goed opletten met de begroeiing onder de draden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:21

Ik heb batterij, maar ga kijken hoe ik kan overstappen op accu. Bij begin giga stroom erop, na tijdje word steeds zwakker. Mijn houdini pony weet dat meteen en komt er weer tussendoor dan
shemar, wat voor merk heb jij, en waar heb je die accu gekocht. ik wil ook accu, maar geen idee hoe en wat. heb een gallanger( of zoiets)

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 10:35

Mijn nieuwe wei zal ook 5000 m2 zijn, en ik zal daar ook geen netstroom hebben. Dus ik ben benieuwd naar de antwoorden. Vooral welke sterkte apparaat je nodig hebt voor die afstand. Daarbij vraag ik me ook af wat de verschillen in prijs zijn voor een batterij en een accu apparaat.

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:13

Nado schreef:
Mijn nieuwe wei zal ook 5000 m2 zijn, en ik zal daar ook geen netstroom hebben. Dus ik ben benieuwd naar de antwoorden. Vooral welke sterkte apparaat je nodig hebt voor die afstand. Daarbij vraag ik me ook af wat de verschillen in prijs zijn voor een batterij en een accu apparaat.

bij elk apparaat staat erop waar die het beste voor geschikt is. welke begroeiing, hoeveel m/km, lange afstanden/korte afstanden. je weide is etc etc. http://www.agradi.nl daar heb ik hem gekocht, je kunt ook naar de welkoop, marktplaats/internet

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:46

Ik heb gewoon een simpel apparaat geloof van hoffman's lieve of zoiets, heb er door die accu meer draad op aangesloten dus moet eigenlijk een zwaarder apparaat hebben maar tot nu toe doet ie het prima.

Je hebt speciale accu's voor schrikdraadapparaten die er ook echt in passen, maar na veel gezoek heb ik een recreatieaccu gekocht die worden ook gebruikt op boten etc. je kan kiezen uit verschillende sterkte AH's die van mij kost 116 euro en dan is ie 120AH geloof ik. Enige nadeel is dat hij dus niet in mn apparaat past want hij is twee keer zo groot, maar ik heb hem er gewoon naast staan en verplaats het hele zwikkie als ze op een ander stuk staan. Accu heeft een handvat dus is zo op te tillen *wel erg zwaar*

Ik laad hem elke twee a drie maanden op, dan neem ik hem mee naar huis en gaat er voor een nachtje weer gewone batterij in of ik zet een oude autoaccu er aan voor een nachtje kan dat wel.

M'n man heeft met stroomdraad een extra lange draad aan mn apparaat gemaakt met meerdere klemmetjes erop, zo sluit ik elke draad nog eens apart aan op het apparaat zo hoef ik niet alles door te verbinden. Ook wel handig.

Het aantal km moet je trouwens wel rekenen in het draad wat je gebruikt hebt en niet de afmeting van je weiland! dus elke laag lint/draad moet je rekenen. Als je net alles nieuw gaat neerzetten, zou je het aantal meters kunnen nemen van het lint wat je gebruikt hebt.

sylven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 13:30

onze paarden hebben nu een vol stroom apparaat van galagher.
eerst een accu apparaat gehad. ipv batterij app. bij het batt. app. hadden ze n.l. al heel snel door wanneer de stroom minder sterk werd, en gingen er dan hup doorheen!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 16:56

IDEAAL:

Sinds november heb ik ook een nieuw schrikdraadapparaat van Gallagher. Je moet 'm van te voren 4 dagen op laden en dan kan je 'm overal neerzetten, want hij laad zichzelf verder op op ZONNENCELLEN. Dus ideaal voor als er geen bebouwing in de buurt is.

Hij is speciaal voor paarden, klein, niet zwaar dus gemakkelijk te verplaatsen, heel simpel te installeren. Een nadeel: hij kost ruim 300 euro. Helaas kan ik m niet vinden op de site van Gallagher, maar die van mij is de Ecosolar S17. Ik zag op de site wel nieuwere varianten ervan. www.gallagher.nl, Nederland, Producten, Schrikdraadapparaten en dan zonne-energie

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:17

ik heb stroom apparaat op netstroom. had er eerst 1 op baterij maarom de week baterij vervangen werd ook duur grapje.heb er nu 2 (heb 2 verschillende stal plekken) straks gaat er 1 op middelste draad en bovenste draad staat er ruim voldoende stroom op