betonnen vloer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Mir_

betonnen vloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 11:13

Wat zouden jullie doen in dit geval:

Bestaande schuur/chalet, onderheid, betonnenvloer en geisoleerd. Kan een paard op een betonnenvloer staan (met stro als bedekking) of kan ik daar beter grindtegels op de kop erop leggen of rubberen tegels (ben ik zelf wel voorstander van!) met uiteraard stro als bedekking. Wat is jullie ervaring met rubbertegels?
Paard gaat in de winter 's nachts op stal staan en overdag gaat de deur open en kan ze een uitloop in van +/- 200m2. Zomers 's nachts stal+uitloop overdag land.

Lowara

Re: betonnen vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:41

wij hebben gewoon beton als ondergrond. het is belangrijk dat je stalbedekking dicht genoeg is dat ze zacht liggen. dan maakt het niets uit dat het beton is Ja

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:49

Mijn paard staat ook gewoon op een betonnen vloer. Volgens mij is dat bij de meeste stallen wel zo. Ik heb er niks over te klagen! Pling

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:16

Laat even controleren of de vloer dik genoeg is en (eventueel) extra versterkd.
We hebben onze logeerpony namelijk in een schuurtje geparkeerd waar de vloer blijkbaar niet sterk genoeg van was (cm of 5 dik, niet gepantserd en direct op zwart zand gegoten --> zwart zand in de loop van de jaren ingeklinkt met het gevolg tussenruimte van een cm of 5 tussen vloer en zand). Na 4 weken stond de pony opeens 5 cm lager Haha! Gelukkig heeft ze er niks ernstigs aan overgehouden Ach gut
Mijn eigen paard heeft ook een betonnen vloer als ondergrond. Dit is een extra dikke en verstevigde vloer omdat het een garagevloer is. Nog geen enkel probleem mee gehad. Je moet er wel alleen voor zorgen dat je een afvoertje hebt voor de vocht en dat je een flink dikke laag bodembedekking hebt.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 07:26

persoonlijk zou ik geen extra laag tegels aanbrengen. dit is alleen maar een broeinest voor bacterien en hier gaat troep zitten wat je wellicht vergeet weg te halen. mijn paarden staan op een betonnen vloer met mestvochtafvoer.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 07:29

Wiesje schreef:
persoonlijk zou ik geen extra laag tegels aanbrengen. dit is alleen maar een broeinest voor bacterien en hier gaat troep zitten wat je wellicht vergeet weg te halen. mijn paarden staan op een betonnen vloer met mestvochtafvoer.

Mee eens. Knipoog Ik heb ergens gelezen dat als je een paard op een betonnen vloer wilt zetten, deze wel geruwd moet zijn want dan glijden ze sneller uit. Verder kan het prima lijkt me. Ja

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 07:55

Ik zou het zo laten en het paard ook permanent de gelegenheid geven om in en uit te lopen en alleen in een hoek wat stro leggen zodat ze daar kunnen slapen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 08:01

Ik ben wel voorstander van een rubberen mat, dit geeft ook al minder kosten aan bodembedekking omdat er dan maar een heel dun laagje nodig is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 08:48

Mijn paard staat ook op beton, maar wel met 40 cm vast stro erop (combinatie tussen potten en mesten), en 20 cm dagelijks vers uitgeschud.

Op m'n vorige stal had ik rubber matten. Ik vind alleen een betonnenvloer met een laagje stro zoals je het in veel stallen ziet te dun, en het neemt ook geen vocht op...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:07

Wij hebben een betonnen vloer en een roostervloer in de stallen liggen. Hierover heen liggen rubberen matten. Zowiezo om stro en zaagsel niet het rooster in te laten verdwijnen, maar ook omdat het zachter is. Zowiezo is het ook makkelijker schoon te houden. Optillen, schoonvegen of schoonspuiten en klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:33

Ik heb ook een betonnen vloer in de ene stal, gewoon 2 grote rubber matten erover, zaagsel op de natte plek (ik heb geen goeie afvoer) en stro voor het comfort / knabbelen etc. Lachen Bevalt me eigenlijk uistekend, zo liggen ze altijd comfortabel Lachen