paard poept tegen de stalmuur??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Trieske_

paard poept tegen de stalmuur??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 17:46

Hoe krijg ik dit in hemelsnaam afgeleerd..
Ze poept tegen de stalmuur (ze gaat er gewoon met haar kont tegen aan staan) met als gevolg dat heel haar staart en kont iedere dag onder de poep zit, als ik de volgende dag kom is het al hard en sta ik dus weer te schrobben om haar bips schoon te krijgen...
Ik ben het beu om iedere dag alles te wassen en mijn paardje zo onderhand ook...

Wie heeft er DE tip..

git

Re: paard poept tegen de stalmuur??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:48

Ik ga dit topic zeker volgen, gezien een pony bij mij dat ook altijd doet. Tegen de muur aan, of in de voerbak.
Ben benieuwd naar de ideen die hierover geschreven zullen worden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:28

Mijn paard doet het ook. En ze laat niet altijd even goed haar kont schoonmaken, want dat vind ze niet fijn dat aangekoekte. Ja, logisch... Maar het is niet af te leren... MEerdere malen hebben we een schrikdraad langs de muur gespannen. Dat hielp idd, tijdelijk. Maar goed, dan haalde we het draad na een klein tijdje weer weg, en na een paar weken was ze weer op haar oude gewoonte Rolleyes Buiten tegen de bakrand doet ze het ook... Ik snap ook neit waarom ze dat doet, want soms staat ze te persen en kreunen, maar zo dicht tegen de muur wilt het er niet altijd even goed uit, gek he Rolleyes Binnenkort mischien toch maar weer een draadje spannen....

Tja, wat doe je er verder aan... Geen idee. Als het schraal wordt daar, doe ik er wat babyolie op. Het is een merrie, dus moet ik het wel dagelijks schoon maken, omdat ook haar hele muppet en alles onder zit... Tja, DE oplossing heb ik nog nit echt gevonden verder...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 23:11

Je kan misschien een staartzak omdoen op stal. Vlecht in de staart en de zak erom. Ik doe dat bij mn paard als zijn staart een paar dagen wit moet blijven. Helpt best goed, en dat scheelt je wat werk.

Of, een gek idee misschien Tong uitsteken Maar wat als je een dingetje aan de staart vast maakt wat een geluid maakt als je erop duwt? Zodat, als het paard tegen de muur gaat staan, een eng geluidje te horen krijgt, schrikt, en daardoor niet meer tegen de muur aan gaat staan Haha!

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 01:02

Is er ergens in de buurt een hengst ?
Zorg voor wat verse mest van dat paard, leg het op de plek waar jij wilt dat ze gaat mesten.
Sommige merrie's zullen dan daar hun plek maken.
Kan ook handig zijn bij de ernstige vervuilers die het door de hele stal doen en de eigenaar dat graag anders zou willen.

( helpt niet bij ieder paard, maar waag een poging )

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 01:08

*Schud de hand*
Sinds mijn dames drachtig zijn geweest of zijn doen ze het. Echt heel erg smerig word het er inderdaa van. Ik laat het maar zo, want erg veel kan je er naar mijn idee niet tegen doen.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 01:08

Vervelend zeg. Onze merrie heeft 4 jaar lang tegen de stalmuur gepoept. Altijd op een plek. Super handig met mesten Haha! . Zij liet gelukkig haar billen en staart er wel bij schoon. Dus tips heb ik niet voor je.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 01:34

Mn ruin staat van een afstandje de mest tegen de muur te werpen maar hijs zo dom dat ie zn staart niet goed optilt en nog alles in zn staar (of aan de staartflap van zn deken) zit Clown

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 01:57

Die van mij is echt Picasso in de dop!
Onderste helft van de stalmuren zijn niet wit maar bruin/zwart!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 02:13

Oke mijn paard is gelukkig niet de enige Haha!.
Mijn ruin drukt zijn kont echt tegen de muur aan en gaat dan poepen. Met als gevolg dat de muur vol zit met mestbulten. Hij poept ook door de tralies zodat de mest bij zijn buurman terecht komt. Gelukkig is zijn bips nooit vies en zijn "witte" staart moet ik toch al regelmatig wassen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:00

wij hebben een veulen op stal die het ook doet Tong uitsteken

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:02

ellepel schreef:
wij hebben een veulen op stal die het ook doet Tong uitsteken

Snel verkopen dat beest, je ziet wat een ellende ervan komt... Haha!

chantalvl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:04

vlecht 's avonds wat kraaltjes in de staart. als ze tegen de muur gaan staan schrikken ze en als het goed is doen ze dat na een weekje niet meer.. dus een schonere stal.Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:11

Oh ik kan er niet mee zitten hoor. Hij heeft in principe zijn vaste mestplekken en ik wil hem niet laten schrikken, wellicht durft hij dan niet meer te mesten. Schilder het gewoon jaarlijks over als ze op het land gaan Knipoog

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:44

Girlgamer schreef:
Oke mijn paard is gelukkig niet de enige Haha!.
Mijn ruin drukt zijn kont echt tegen de muur aan en gaat dan poepen. Met als gevolg dat de muur vol zit met mestbulten. Hij poept ook door de tralies zodat de mest bij zijn buurman terecht komt. Gelukkig is zijn bips nooit vies en zijn "witte" staart moet ik toch al regelmatig wassen.

Ja, die van mij dus ook Haha! Tot ong. konthoogte is de muur ook helemaal pikzwart. Moet je 's avonds maar is op de cam kijken bij de link onder mijn naam. Zal is een screenshot maken *LOL*

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:57

Kan je niet van die rubbere matten tegen de muur aan hangen.
Wellicht blijft de poep dan niet meer tegen de muur aan zitten en kan je het er zo met een sopje afhalen.

miesjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:02

Ons paard deed dat ook altijd, toen heeft mijn man een ronde paal op konthoogte met een afstand van ongeveer 10 cm langs de muur gemaakt en als hij dan poepte kon het niet meer tegen de muur aan en viel het gewoon weer op de grond en sindsdien houden we de muur schoon.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 16:04

Steffie89 schreef:
Kan je niet van die rubbere matten tegen de muur aan hangen.
Wellicht blijft de poep dan niet meer tegen de muur aan zitten en kan je het er zo met een sopje afhalen.

nou de stal is nog mijn minste zorg, die word 1x per jaar schoongespoten daar hoef ik niets aan te doen..
heb nu haar billetjes onder de vaseline zitten op de hoop dat het niet aankoekt, want dat vind ze nog het ergste als ik dat eraf probeer te halen..

ga er even goed over nadenken om iets in haar staart te maken want geluid maakt als ze tegen de muur aan gaat staan... weet alleen nog niet wat..

in de stal zelf kan ik niets bevestigen zoals draad of een paal aangezien de pensionhouders het hier niet mee eens gaan, stel je voor dat iedereen dat op stal gaat doen, dat word ook een zooitje...

miesjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:12

Als je zo een paal tegen de muur aanmaakt heeft ze ook nooit meer vieze billen echt ideaal.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:19

die paal gaat bij ons niet werken. Hij wil nogal eens omhoog komen in de stal en ik moet er niet aan denken dat hij dan ergens aan blijft hangen...ik neem wel genoegen met die Picasso's Knipoog.

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:25

Faniek schreef:
*Schud de hand*
Sinds mijn dames drachtig zijn geweest of zijn doen ze het. Echt heel erg smerig word het er inderdaa van. Ik laat het maar zo, want erg veel kan je er naar mijn idee niet tegen doen.

Onze merrie heeft er ook last van, ook vorig jaar drachtig geweest. En nu schijt ze tegen de muur aan en kun je er alles afpoetsen .. staart, hakken, kont.. en ze is nog wit ook Knipoog

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:31

Wat een geluk toch met mijn paardje Go jij! Go jij!
Netjes links in de hoek, en niet tegen de muur aan Clown

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:34

Stroomdraadje spannen? Kan je na een tijdje weer weghalen en dan hopen dat ze dan van de muur blijft.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:39

stroomdraad in de stal...het is hun rustplek...

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 22:41

TeeGee schreef:
Stroomdraadje spannen? Kan je na een tijdje weer weghalen en dan hopen dat ze dan van de muur blijft.

en dan heb ik een panisch paard op stal, dat zie ik ook niet zitten, en zoals ik al zei, ik kan geen veranderingen in de stal aanbrengen, zonder gaatjes te boren kan ik ook geen stroomdraad spannen.

had haar bips met vaseline ingesmeerd gisteravond en tot mijn verbazing was het vandaag schoon, wat er nog op zat kon ik er zo afpoetsen zonder korsten te gaan schrobben..
Staart was nog wel vies maar dat is nog niet zo'n ramp vind die harde korsten het ergste..