Voor mijn weide heb ik ook de afspraken op papier gezet. Niet vanuit een bestaand contract, maar gewoon alle dingen die we besproken hadden en waarvan ik wilde dat ze zo zouden zijn. Heb er na ieder kopje bijgezet: akkoord: ja/nee. Dan kon de boer dus nog zeggen of hij het eens was met wat ik bedacht had. Blijkbaar had ik goed opgelet, want hij is met alles akkoord gegaan
Denk na over alles wat jij belangrijk vind, wat jullie samen besproken hebben en zet het op papier. Het ziet er een stuk netter uit als je dat op de computer doet en dan is het ook veel makkelijk om in tweevoud te doen.
Verder qua afrastering ben ik het met de andere eens dat prikpaaltjes helaas niet opwegen tegen houten palen voor de buitenomheining. Als je ziet hoeveel paaltjes er toen tijdens de storm bij ons helemaal zijn platgewaaid, dan ben ik blij dat dat niet de buitenheining was. Je zegt dat er ook sloot is ? Aan die kant hoef je niet te heinen (tenzij je zwemmers hebt), en voor als er ijs ligt kan je er alsnog prikpaaltjes voor nemen. Zelf vind ik houten palen met koord heel veilig. Trommel op een mooie dag je vrienden bij elkaar, zorg voor genoeg paaltjes, lint/koord, isolators, een boormachine, een rubberen hamer en tenminste twee grondboren. Zorg voor drinken en voor een picknicklunch en aan het einde van de dag heb jij je omheining staan! Succes!