gem. hoeveelheid hooi (+stro) p/m ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

gem. hoeveelheid hooi (+stro) p/m ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 15:09

Hoi, ik ben een beetje aan het uitvissen wat het allemaal kost in paardenland Tong uitsteken
Lang verhaal, maar ok zal ik jullie niet mee lastigvallen Lachen

Ik ''heb'' een pony van 1m 35 een fjord. Hij zou zoveel mogelijk buiten staan, op een weide. Nu was mijn vraag hoeveel baaltjes hooi dat zou kosten?
Hij krijgt ongeveer 6 kg per dag (kan dat kloppen?)
Een baaltje kostte ongeveer 2 euro.. Maar hoeveel kg hooi zit en in een baal? (sorry als het een domme vraag is Vork )

Stro zou voor (natuurlijk Clown ) in de stal te zijn, waar hij hooguit 's nachts in gaat, en misschien wel helemaal niet als het lekker weer is Lachen

Dit allemaal omdat ik een pony ergens mag stallen tegen de kosten van het hooi en het stro Lachen maar ik wil eerst weten hoeveel dat allemaal is enz Lachen

ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven Lachen

IlsjePilsje

Re: gem. hoeveelheid hooi (+stro) p/m ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:20

Baaltjes varieren tussen de 20-25 kg per stuk (die kleine baaltjes dan natuurlijk). Ik gebruik voor mijn fjord en mini ongeveer 3 balen hooi per week. Kosten zijn tussen de 2,00 en 3,50 (ligt aan de kwaliteit).
Stro gebruikte ik vroeger en dan ongeveer 2-3 balen per week (prijs gemiddeld 2 euro).
Nu staat mijn paard op vlas en krijgt 1 plakje stro per dag voor de knabbel dus doe al snel 1,5 week met een baal.

6 kg hooi voor een fjord is een mooi gewicht per dag....

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 14:54

Het lijkt mij dat je zomers vrij weinig kwijt bent.
Als er genoeg gras staat hoef je geen hooi bij te voeren en als hij alleen 's nachts binnenstaat zul je ook niet veel stro verbruiken. In de winter kost het je dan natuurlijk wel meer, hou daar rekening mee.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:16

Ik vind 6 kg hooi voor een fjord van 1.35 die ook veel op de wei staat veel te veel, al is het maar afhankelijk van hoe groot je wei is en hoeveel gras daar op staat.

In elk geval was ik 3,20 per baal van 25 kilo kwijt.
Stro was ik € 2,30 voor kwijt voor een vrij grote baal. Ik gebruikte iets meer dan 2 balen de week, zeg 10 balen per maand.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:59

Onze balen hooi zijn 15 kilo. En kosten 2 euro.
Mijn paard staat op een wei van ongeveer 3000 m2 en dat krijgt hij in zn eentje mooi bijgehouden. Nu er een ander paard bij staat is het gras te kort en voeren we hooi bij. Hij krijgt een halve baal hooi per dag. Tot in de winter een hele baal per dag.
Dat is dus 30 tot 60 euro per maand.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 06:32

Myra1 schreef:
Ik vind 6 kg hooi voor een fjord van 1.35 die ook veel op de wei staat veel te veel, al is het maar afhankelijk van hoe groot je wei is en hoeveel gras daar op staat.

In elk geval was ik 3,20 per baal van 25 kilo kwijt.
Stro was ik € 2,30 voor kwijt voor een vrij grote baal. Ik gebruikte iets meer dan 2 balen de week, zeg 10 balen per maand.

de 6 kg is een richtlijn, dit krijgt hij nu gevoerd, hij staat nu op een luxe pensionstal, en komt niet zoveel buiten helaas. De weides zijn korter-dan-kort, dus wat hij nu krijgt is ongeveer die 6 kg, en als ik het zo reken, heb ik het nooit te krap Lachen Het zal een beetje uitvissen worden wat hij moet hebben als hij daar zou staan...

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 06:41

wij zijn 50 euro kwijt aan kuil en stro en doen er per dag (is verschillend) gemiddeld 4 plakken bij..
ik denk dat jij dan alleen voor sáchts als je je paardje wel op een beetje stro wilt zetten 25 euro kwijt ben en een handje Lachen hooi per dag..