Ik heb 2 dresuurzadels geprobeert. Beide op proef gehad, gepast en mee gereden. Mijn oude zadel lag niet meer op mijn pony dus vandaar!
De een was een nieuw Wintec zadel, de gladde versie die nieuw 340 euro kost. Hij lag goed op mijn pony maar de zit was mij iets te laag, op zich zat hij best lekker maar ik wilde een diepe zit! Toen kreeg ik een ander op proef. Een 2ehandse Ainsley Vanguard met verstelbare boom en diepe gelzit. Dit zadel kost nieuw 1175 euro (opgezocht) en deze moest ongeveer 600 euro opleveren. Mooi zadel, zachte diepe zit, goed leer en ziet er nog super uit, alleen beetje gesleten bij de beugelriemen.Dit zadel is een jaar oud. Het zadel lag tevens goed op mijn pony en erop gereden. Het zadel heeft een heerlijk zachte zit en ik kan er super op zitten, geen last van me rug of doorrijden,zelfs niet na 1 1/2 uur in het zadel te hebben gezeten met een zwetende rijbroek
. Nu zit ik dus in 2strijd. Eigenlijk wilde ik een nieuw zadel, maar die Ainsley nieuw kopen is mij iets te duur. Het voordeel van de Ainsley is dat de boom verstelbaar is dus dat hij eigenlijk op elk paard past, ook heeft hij vrij brede achterkussens zodat het draagvlak op de rug groter is, dus de druk word beter verdeeld. Eigenlijk is die Ainsley net boven mijn budget en die wintec ligt net op de grens dat ik uit wilde geven. Wat is verstandig ? Iemand tips ( of ervaringen met beide zadels ?)
Ik vind 340 Euro namelijk megagoedkoop voor een nieuw zadel