Gaat over het paard op pensionstal zetten, (Stond eerder ook in die hoek maar de stal waar ik toen stond is verkocht, dus moesten we wat anders zoeken voor in de winterperiode vandaar). Sinds jan 2007 heb ik besloten om mijn paard dichter bij huis te zetten zowel in de winterperiode, mijn paard staat nu op een manege/pensionstal dicht bij mij in de buurt wat verders erg leuke stal is, maar het heeft ook weer nadelen geen weidegang in de winter, slechte kwaliteit krullen enz, voordeel grote binnenbak, stapmolen. Hier sta ik dan van oktober tot mei en dan ga ik weer naar mijn eigen weide, waar hij dag en nacht buiten staat (aan het montferlandse bos) en scheelt me ook in de kosten uiteraard. Maar ik sta ook ingeschreven (dicht bij mij weide dus) bij een pensionstal waar ik graag wil staan en ben de eerste als er weer wat vrij komt, maar nadeel is dat het een half uurtje verder van mijn huis af is. En derbij ik heb zelf geen auto (ben afhankelijk van mijn vriend) en zou dus met scooter moeten gaan (drie kwartier rijden), wat in de zomerperiode geen bezwaar is (want dat doe ik al jaren zo).
In de zomerperiode sta ik zowiezo daar omdat ik zelf land weide heb aan het bos wat ik elk jaar pacht voor weinig geld, maar die pension wat ik zei waar ik eerste sta, is in de buurt van mij weide maar het is daar alleen mogelijk om voor het hele jaar te stallen dus niet voor halfjaar ofzo. Dus als ik dat zou willen zou ik de weide al op moeten geven voor de pension. Of ik kan er voor kiezen dat ik mijn paard 3x per week alleen savonds zie en in het weekend uiteraard.
De pensionstal aan het bos is wel wat goedkoper waar ik nou sta. Maar woon er dus nog niet, wat in de toekomst wel de bedoeling is. Wat zouden jullie in mijn situatie doen als je opgeroepen wordt dat de stal vrij komt. (Owja in mei zet ik mijn paard weer dag en nacht op weide dicht bij de pensionstal, daar kan ik dan tegen een kleine vergoeding mijn kast neerzetten en dat op loopafstand van circa 10 min.... dit is natuurlijk ook al helemaal te gek
Owja waarom ik in deze buurt een weide heb al jaren komt omdat mijn vriend daar vandaan komt en er vele boeren enz kent...

maar die weide kan je daar geen schuilstal plaatsen ofzo?