Hier focus ik op de behoefte om een meer "paardgerichte" pensionstalling, dus loopstallen al dan niet gecombineerd met groepshouding. Een loopstal is een stal met een open verbinding naar een groter of kleiner buitengebied. Het buitengebied moet wel duidelijk groter zijn dan de stal, zodat het paard inderdaad wat meer kan bewegen. Zeg dat 3x stalmaat een minimum is voor de uitloop (zonder groepshouding, bij groepshouding met grote binnenstal kan de verhouding anders liggen, zonder dat dit ten koste hoeft te gaan van de bewegingsmogelijkheden).
In deze Poll vraag ik om aan te geven wat je mening is, in relatie tot de globale regio waar je je paard(en) hebt staan. De regio's zijn wat grof gekozen, deels vanwege het beperkte aantal keuzes dat je voor een Poll kunt kiezen. Ik ben benieuwd of er echt grote regioverschillen zijn
.Twee extra vragen, die niet in de Poll zijn opgenomen, zijn:
1. Zou je bereid zijn om iets meer te betalen (en zo ja hoeveel % meer?) voor een stal met loopstal en/of groepshouding (redenatie: meer oppervlakte per paard nodig)?
2. Zou je voorkeur hebben voor individuele loopstallen of voor groepshouding in loopstallen?
Bovenstaande extra vragen zou je in een post kunnen beantwoorden, waar je uiteraard ook je verdere opmerkingen en toelichtingen kwijt kunt!
Ik ben benieuwd.

Ik heb nu 2 stallen die met elkaar verbonden zijn, en dan 1 stal gaat naar buiten. Zij staan er met z'n 2-en, straks als het veulen er is met z'n drieën. Paddock meet 20*20 oid. Zo hebben ze de ruimte om ook afgezonderd van elkaar te staan, maar ook contact te zoeken indien gewenst.
) heb ik wel een idee met deels een loopstal (4 bij 7 tot max. 4 bij 10) met verharde uitloop opgenomen.
).
) Ik heb driekwart jaar gestapt en de vage kreupelheid werd niet beter. Ik dacht: hij staat in een box, loopt iedere dag een paar uur buiten (bij slecht weer in de molen) en wordt nog gestapt, maar het helpt allemaal niet. Het moet drastisch anders qua beweging, anders heb ik hem gehad. En dus besloot ik namens hem dat hij ging verhuizen. Op naar de groepsstal!
(nou hoop ik dat ze me niet te serieus neemt, ik zit al onder m'n bureau...)