mijn paardje staat dag en nacht op de wei.
hij heeft een schuilstal, een oude container die is omgebouwd. Er zitten twee stallen in, maar van 1 waait de deur steeds dicht, dus om te voorkomen dat ze er tussen komen of opgesloten raken houden we die altijd dicht.
Mijn paard kon ook niet alleen staan (werd echt onhandelbaar) dus ik heb van een vriendin een welsh-a 'geleend'. hij staat er nu bijna twee jaar bij. Maar die eet ook zijn staart op, dus of het veel verschil maakt met een geit...?
Ik voer hem iedere dag een halve/driekwart kilo brok, (hij werkt 3 dagen in de week) en in de winter voer ik hem bij met kuilgras of hooi.
kan je inderdaad aanraden om het stuk rond de stal te betegelen. Wij hebben die mogelijkheid niet echt en het is soms een ramp om in de stal te komen. Of je de wei in de winter gedeeltelijk af moet zetten ligt aan de grootte van de wei. Ik heb een behoorlijk grote en die overleefd de winter net. Hou het onkruid in de gaten, ik ben er net achtergekomen dat er st.Jakobskruiskruid op de wei staat en ben vandaag dus wel effe aan het spitten geweest.
hoop dat je hier wat aan hebt, fijn dat je je pony zo kunt houden, zo heb ik de mijne ook aan kunnen houden toen ik ging studeren.
groet