in een dressuurbak springen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Si_monee

in een dressuurbak springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 12:53

hoi,
Ik zat na te denken over een bak, een dressuurbak die ongeveer 70 of 80cm hoog is lijkt me perfect! alleen wil ik hier ook wel eens in springen. Denken jullie dat dit gaat.. hebben jullie hier ook ervaring mee? of is dit onpractisch? de bak heeft trouwens laat maar zeggen palen, en dan 2 planken er tegenaan, dus niet 1 plank. graag jullie mening

Blue9

Re: in een dressuurbak springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 12:55

Wist geneens dat er verschil in was! Volgens mij kan dat wel, wordt ie alleen wat rommeligger!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 12:56

Kan toch gewoon. Misschien geen heel parcours maar neem aan dat je gewoon 1 hindernisje wil, of echt n parcours(of meerdere hindernissen dan 1)?

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 12:57

je bedoelt de rand van de bak die 70/80 cm hoog is?

tjsah.. als je een rustig paard hebt zou het geen probleem moeten zijn toch?
het enige waar je op moet letten is wat voor bodem je neemt.. dressuurbodems zijn niet altijd geschikt om in te springen Knipoog

WonderLovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:59

Opzig kan het wel maar inderdaad moet je dan wel een rustig paard hebben of een druk paard maar die je wel aan kunt Knipoog

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:01

Het kan voor zover ik weet (ben niet deskundig Tong uitsteken)
Ik zou idd wel goed op de bodem letten!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:02

Een rustig paard of druk paard in een bak maakt niet uit met springen hoor ('voor de afmetingen.

de bakrand van 70/80 cm hoog is niet gek laag toch?
dat moet niet uitmaken met springen,tenzij je over de bakrand wilt springen,maar dat lijkt me niet?

Of je in de dressuurbak kan springen, dat kan altijd.
of het goed is voor de bodem ,is een ander verhaal. ivm de drainage,en het toch redelijk omploegen wat je dan doet

Strepsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:04

Het maakt op zich niet zo heel veel uit volgens mij,
je moet alleen even op de bodem letten, want niet met iedere bodem spring je even lekker volgens mij......
Maar ik moet je eerlijk bekennen, dat ik er ook niet heel veel verstand van heb ( van springen dan) Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:12

Als je je bodem goed onderhoudt kun je er altijd in springen. Je moet alleen geen drie weken de hindernis op dezelfde plek laten staan, dan krijg je gaten Knipoog

Omheining is totaal niet van belang. Neem aan dat je tegen de tijd dat je gaat springen wel kan sturen Knipoog
's zomers op het gras is het ook niet altijd goed omheind hoor. En veel springstallen hebben in de zomer een springtuin op het gras die vaak ook nauwelijks omheind is.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:18

In principe kun je natuurlijk in iedere bak springen.
Ik weet alleen niet hoe hoog je paard is, maar bij een omheining van 70/80 cm loop je het risico dat hij precies op beugelhoogte zit. Dan zou ik wel even checken, want dat is voor dressuur en springen allebei irritant als je paard eens een beetje plakt ofzo.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:18

gomir schreef:
Als je je bodem goed onderhoudt kun je er altijd in springen. Je moet alleen geen drie weken de hindernis op dezelfde plek laten staan, dan krijg je gaten Knipoog

Omheining is totaal niet van belang. Neem aan dat je tegen de tijd dat je gaat springen wel kan sturen Knipoog
's zomers op het gras is het ook niet altijd goed omheind hoor. En veel springstallen hebben in de zomer een springtuin op het gras die vaak ook nauwelijks omheind is.

Helemaal mee ens Clown het is misschien welwat krapper dan een springbak maar met goed sturen komth eto ok goed

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:57

Ik denk dat het gewoon kan hoor Knipoog
alleen is het wel goed voor de boden (zoals hier al is gezegt)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:58

Als je geen Grand Prix-springruiter wil worden, kan het makkelijk hoor. Haha!

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:01

gomir schreef:

Amen. Doei!

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 19:50

okee bedankt.. Ik weet genoeg Haha!