Ik heb namelijk stro op de bodem van de stallen liggen, maar onze mestkuil zit daar altijd zo gauw vol van.
Dus ben ik wel benieuwd of je nou minder mest hebt, want dat zou wel handig zijn
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
spetter04 schreef:ze mesten er niet minder in nee maar de mest verkorrelt en dus kan je iedere dag de natte plekken en de mest drolletjes eruit halen , het is wel minder ruimte inneembaar dan stro merken wij hier ook met stro heb je je kar zo vol maar met vlas doe je langer met je mestopslag

runningkawa schreef:Ligt eraan welk merk zaagsel, je kunt ook ontstoft zaagsel kopen, maar dat is erg duur
Ik heb het ook niet, maar dat bestaat dus wel.
Met vlas of zaagsel heb je veel minder mestbult als met stro.
Een rede dat ik al geen stro wil.
Verder vind ik zaagsel of vlas veel beter de urine op nemen
En ook nog eens makkelijker uit doen

Pytje schreef:ik zou het niet doen. Mijn ene paard heeft een paar weken terug koliek gekregen (2 x geopereerd eraan), de koliek heeft hij gekregen van het vlas. Vlas heeft een soort van weerhaakjes, waardoor het in de maag en darmen blijft zitten.
Je kunt ze natuurlijk wel op vlas zetten, maar dan moet je ze praktisch onbeperkt hooi geven, dat ze het vlas niet gaan eten.

) Pytje schreef:ik klets niet uit mijn nek... we hebben het overlegd met de dierenarts die hem opereerde. We hebben ze thuis ook jaren op vlas gehad, geen problemen mee gehad, maar toen kregen ze meer gras/hooi
Pytje schreef:ik klets niet uit mijn nek... we hebben het overlegd met de dierenarts die hem opereerde. We hebben ze thuis ook jaren op vlas gehad, geen problemen mee gehad, maar toen kregen ze meer gras/hooi
asjemenou schreef:Pytje schreef:ik zou het niet doen. Mijn ene paard heeft een paar weken terug koliek gekregen (2 x geopereerd eraan), de koliek heeft hij gekregen van het vlas. Vlas heeft een soort van weerhaakjes, waardoor het in de maag en darmen blijft zitten.
Je kunt ze natuurlijk wel op vlas zetten, maar dan moet je ze praktisch onbeperkt hooi geven, dat ze het vlas niet gaan eten.
Ik heb meerder paarden die al een behoorlijke tijd op vlas staan en nog nooit ergens last van gehad terwijl ze niet heel te tijd hooi hebben, en van stro kunnen ze ook koliek krijgen als ze dat te veel eten.