Welke omheining voor buitenbak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Masada

Welke omheining voor buitenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 23:24

Wat is de beste omheining voor een buitenbak?
Ik wil graag een goede kwaliteit omheining die ook veilig is en betaalbaar.
Ik zit te denken aan beoband maar dat is erg prijzig.
Ook heb ik gedacht om breed schriklint te nemen maar ik ben een beetje huiverig omdt ik bang ben dat ze er in kunnen geraken.
Hout is ook prijzig en vraagt erg veel onderhoud.
Wie heeft een goed idee?

Alani

Re: Welke omheining voor buitenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:54

Ik heb al jaren groen schrikdraad touw. Te koop bij groothandel. Het is veilig en het valt veel minder op dan linten, houten planken enz. En da's in het kader van 'landschapsvervuiling' waar je binnen veel gemeenten mee te maken hebt, best belangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:20

Ook ik heb lint, bovenste groen en 20 mm breed.
Onderste wit, 12 mm breed.
Hiervoor is geen vergunning nodig bij ons, hout bijvoorbeeld wel.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:23

Wij hebben beoband, wel een investering maar het blijft mooi en gaat niet hangen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:27

Ik zou ook of beoband of breed schriklint gebruiken. Naast dat het betaalbaar is (schriklint) is het ook netjes.

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:41

Wij hebben houten palen in de grond en daar hebben we buizen aangedaan. Ziet er stevig uit dus de paarden gaan er niet zomaar doorheen (die van ons is niet héél stevig omdat we de palen beetje te ver uit elkaar hadden gedaan Nagelbijten / Gniffelen maar het houdt wel een paard) en het gaat lang mee. Volgensmij ook niet heel duur.

http://img180.imageshack.us/img180/9540/58814478uk4.jpg op de achtergrond zie je ons hek
Laatst bijgewerkt door Ashquar op 17-03-07 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 18:41

famkeY schreef:
Wij hebben beoband, wel een investering maar het blijft mooi en gaat niet hangen.

Beoband vind ik erg mooi maar de verkoper van omheiningen die overigens ook beoband verkoopt heeft het ons afgeraden.
De band gaat toch hangen na een paar jaar en je hebt enorm veel tussenpalen nodig, wel om de 2 meter. Hij zei dat de meeste na 5 jaar de band wegdoen.
Dus we hebben gekozen voor breed schriklint.
Ik vind hout ook erg mooi maar erg gebruiksonvriendelijk (veel onderhoud) en best wel duur.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:51

Ik krijg hout eromheen (zit nu nog maar aan 1 korte zijde)..
Maar het hout hadden we al, en de palen ook! En het ook nog eens van dat hout dat niet zoveel onderhoud nodig had..

Aan 1 kant hebben we zo'n heras hekwerk (zo'n groen) maar dat is van de buurman, dus dat hebben we maar aan 1 kant (heel fijn dat hij er prikkeldraad boven heeft zitten, maar goed).
Hiervoor is het altijd omheind geweest met brede schrikdraad (zo'n band).
Werkt goed hoor! Je moet alleen wel oppassen met de oogjes, omdat je anders met je laars blijft hangen als je kapstokken hebt Knipoog

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:55

Ik zou voor hout of schrikdraad met houten palen gaan. Ja

SummerEnds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:19

Wij hebben een houten omheining met schriklint rond.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 09:35

hopla schreef:
famkeY schreef:

Beoband vind ik erg mooi maar de verkoper van omheiningen die overigens ook beoband verkoopt heeft het ons afgeraden.
De band gaat toch hangen na een paar jaar en je hebt enorm veel tussenpalen nodig, wel om de 2 meter. Hij zei dat de meeste na 5 jaar de band wegdoen.
Dus we hebben gekozen voor breed schriklint.
Ik vind hout ook erg mooi maar erg gebruiksonvriendelijk (veel onderhoud) en best wel duur.

Mooie verkoper dan....je wilt niet weten hoelang wij nu al doen met beoband. Jaren en het hang niet. De buren bij ons hebben ook breed schriklint en dat begon al naar 1 jaar te hangen. Nu is het een heel karwei om het beoband vast te zetten, maar als het eenmaal zit heb je er heel lang plezier van.

Voor buizen zou ik niet gaan. Ik heb vaak vliegles gehad en kwam altijd achter het beoband terecht, ik moet er niet aan denken als daar buizen zaten.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 09:50

Afbeelding

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 09:51

beoband of horseband, vind het ook ideaal en stevig!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 10:15

famkeY schreef:
Mooie verkoper dan....je wilt niet weten hoelang wij nu al doen met beoband. Jaren en het hang niet. De buren bij ons hebben ook breed schriklint en dat begon al naar 1 jaar te hangen. Nu is het een heel karwei om het beoband vast te zetten, maar als het eenmaal zit heb je er heel lang plezier van.

Voor buizen zou ik niet gaan. Ik heb vaak vliegles gehad en kwam altijd achter het beoband terecht, ik moet er niet aan denken als daar buizen zaten.

er zijn hier in west-brabant toch verschillende stallen die het band na 5 jaar laten weghalen.
Het gaat dus erg doorhangen en de palen moeten om de 2 meter staan.
De gewone schrikband kun je nml. wel opspannen dus dat is hiet zo erg als je die 1 keer per jaar strak moet trekken.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 10:24

Ik wil je niet tegenspreken hoor, ieder zijn mening en moet doen wat hij of zij wil. Maar....beoband kun je ook opspannen. Dit gaat heel makkelijk met een apparaatje (heb ik nog niet hoeven doen hoor.....). Misschien zit er verschil in kwaliteit wat betreft Beoband, heb je er een goedkopere versie van? Ik zou het anders niet weten maar bij ons gaat het al langer dan 5 jaar mee en ik heb er vaak genoeg ingelegen dus kan ook tegen een stootje.

PS; ik heb geen aandelen in Beoband ofzo....het bevalt mij gewoon uitstekend. Alleen het eropzetten is een hels karwei, toen had ik toch een beetje spijt dat wij geen lint hebben gekozen. Achteraf is het de moeite waard geweest.

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 10:34

Wij hebben breed schriklint, palen staan zo ongeveer 4 meter uit elkaar. Bevalt goed, nu het een jaar of 8 staat is het lint toch wel aan vervanging toe, maar ik kies toch weer gewoon voor breed schriklint, voor het 'mooie' wordt het deze keer wel groen. Voor 2 rollen van 200 meter zijn we dan nog geen 100 euro kwijt en hebben we weer een nette omheining.
Rondom de wei hebben we van dat dikke koord staan (ook groen), voordeel daarvan is dat het wat minder windgevoelig is, de stroomdraadjes in het het lint breken als ze veel klapperen in de wind, dus dan wordt je stroom niet meer zo best doorgegeven, maar voor in de rijbak vind ik dat geen probleem, daar hoeft ook geen stroom op.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 10:56

TisUnique schreef:
Wij hebben breed schriklint, palen staan zo ongeveer 4 meter uit elkaar. Bevalt goed, nu het een jaar of 8 staat is het lint toch wel aan vervanging toe, maar ik kies toch weer gewoon voor breed schriklint, voor het 'mooie' wordt het deze keer wel groen. Voor 2 rollen van 200 meter zijn we dan nog geen 100 euro kwijt en hebben we weer een nette omheining.
Rondom de wei hebben we van dat dikke koord staan (ook groen), voordeel daarvan is dat het wat minder windgevoelig is, de stroomdraadjes in het het lint breken als ze veel klapperen in de wind, dus dan wordt je stroom niet meer zo best doorgegeven, maar voor in de rijbak vind ik dat geen probleem, daar hoeft ook geen stroom op.

Lint neem ik nooit meer voor de wei.
ik heb al 2 paarden er door verloren omdat ze met de benen tijdens het rollen in de draad kwamen.
Door het koord wat dan als een lus om het been ging zitten hebben de elk een been tot bot toe open gehad. De pezen door.
Enfin. je kan wel bedenken hoe het er dan uitzag.
Dus we hebben voor de wei nu gekozen voor dat kunstof draad met koolstof erin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 12:38

Koord wil ik ook nooit
Lint, dat dunne moet als het goed is knappen
Hier is het iig al een keer geknapt toen zanda er door vloog Lachen

Die draad die jij noemt is super, maar hebben ze alleen in het wit of niet?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 12:43

runningkawa schreef:
Koord wil ik ook nooit
Lint, dat dunne moet als het goed is knappen
Hier is het iig al een keer geknapt toen zanda er door vloog Lachen

Die draad die jij noemt is super, maar hebben ze alleen in het wit of niet?

Volgens mij is die er alleen in wit. Ja
Maar wat gebeurd er met dat dunne koort als je paard er met een been in komt en de draad als een lus er om heen zit?
Volgens mij snijd dat enorm en breekt de draad alleen als een paard er doon heen vliegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 12:44

Geen koord, lint Lachen
Dat zou dan ook moeten breken omdat het niet sterk is.

Ik heb het ook al direct zien breken toen er een paard inrolde.
Het was al gebroken voordat het een lus was.

Nadeel, het breekt ook wel eens op wind.

En ja, pech kan met elke draad.
Jij hebt alleen al erg veel pech gehad...

WonderLovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:01

Nou wij hebben palen als rand en dan stroomdraad voor dat ze hun hoofd niet tussen het hek kunnen doen Knipoog