Is het verstandig om te doen? Of overbodig. Ik ben als de dood voor een peesblessure (ik zie dat zoveel bij mij op stal) en heb begrepen dat cooling gel het peesweefsel helpt te herstellen.
Wat adviseren jullie?
Alvast erg bedankt!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Eerst benen even afspoelen en dan de gel erop. De paarden bij ons op stal hebben nog nooit blessures oid gehad.
sphinxie schreef:Mijn ervaring met cooling gel is dat het binnen een minuut of 5 net zo warm is als het been van mijn paard.

Prince_ schreef:kan je cooling gel gewoon bij een ruitersportzaak zaak kopen?
Elaine schreef:De va heeft mij verteld dat coolingel de eerst maar millimeter van de huid koelt, water dringt dieper door de huidlagen heen.
Urielle schreef:Elaine schreef:De va heeft mij verteld dat coolingel de eerst maar millimeter van de huid koelt, water dringt dieper door de huidlagen heen.
Dat is niet waar hoor!
Ik moet die coolinggel smeren van de osteopaat omdat ik ivm borstvoeding geen pijnstillers meer mag slikken en anders 's nachts niet kan slapen van de pijn als ik intensief gereden heb.
Maar het feit dat die coolinggel de pijnstiller kan vervangen zegt denk ik al wel genoeg![]()
Ik kan me echt niet voorstellen dat het bij een paard minder goed werkt, die zijn nog veel gevoeliger denk ik.

Urielle schreef:[***] schreef:De va heeft mij verteld dat coolingel de eerst maar millimeter van de huid koelt, water dringt dieper door de huidlagen heen.
Dat is niet waar hoor!
Ik moet die coolinggel smeren van de osteopaat omdat ik ivm borstvoeding geen pijnstillers meer mag slikken en anders 's nachts niet kan slapen van de pijn als ik intensief gereden heb.
Maar het feit dat die coolinggel de pijnstiller kan vervangen zegt denk ik al wel genoeg![]()
Ik kan me echt niet voorstellen dat het bij een paard minder goed werkt, die zijn nog veel gevoeliger denk ik.
Elaine schreef:Maar je kan mij echt niet wijsmaken dat jouw huid dikker of net zo dik is als dat van een paard