Mijn veulen super vies!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vronie

Mijn veulen super vies!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 20:11

Hé,

Vronie is de laatste tijd super vies en begint al behoorlijk te verharen.. Tong uitsteken
Maar nu is mijn probleem dus, onder haar buik heeft ze letterlijk klonten strond hangen wat er aan vast is geplakt..ik kan doen wat ik wil maar het enige wat kan is knippen..maar dat doe ik niet, alleen als ze egt groot beginnen te worden.
Maar nu is dus de vraag is er ook spul voor om het er rustig af te skrobben? Haha!
vind het namelijk wel erg vies eruit zien.

_Bonte_

Re: Mijn veulen super vies!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:12

poetsen , poetsn :s en nog is poetsnen :s

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:20

wassen of toch knippen, eraf poetsen doet volgens mij pijn

Vronie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 21:25

Ja klopt het doet haar ook zeer..mar is er niet spul wat het zacht maakt dat je het zo eraf kan halen?

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:26

Lekker laten zitten zou ik zeggen, komt er vanzelf wel een keer af. Tenzij het zo vies is dat het gaat irriteren aan de huid van je veulen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:28

Hoe komt je veulen zo vies? Je had beter er eerder wat aan kunnen doen, zodat het nu niet van die klonten zouden zijn. In een schone omgeving ontstaan zulke dingen niet.
Misschien kan je je veulen wassen? Maar dan moet je wel opletten met de kou, dus lekker in het zonnetje op laten drogen. En anders lekker laten zitten. Als de wintervacht er af komt, dan gaat die viezigheid vanzelf mee.

Vronie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 21:29

Nouja ten eerste; het lijkt vies en ten tweede lijkt me niet zo lekker lopen van die bengelende klonten strond tussen je beentjes hebben Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:32

Bengelende klonten stront lijken niet vies, dat is vies! Maar nogmaals, hoe komt ze/hij eraan? Diarree gehad ofzo?

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:37

Hoi, de pony van mijn vriendin had dat ook maar dat had ze al toen ze hem kocht. We hebben het ergste er gewoon afgeknipt en nu gaan sommige delen er ook van zelf af. Die pony kwam daaraan doordat ze bij de vorige eigenaar tot de voorknieën in de modder stond en als ze dus ging liggen helemaal vies werd.

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:41

Met warm water nat maken en soort van laten weken. Je kunt met je vingers de stukjes er vanaf halen halen. Let er wel ff op dat t geen koud weer is dan! Volgens mij is het wel pijnlijk als je het er vanaf gaat trekken.

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:46

mijn pony heeft vorige winter in de opfok gestaan en kwam toen onder de klonten en bagger terug!
misschien staat deze ook wel in opfok ( eerst vragen voordat je conclusies trekt). het deed haar inderdaad ook erg pijn als je het er afborstelde. Nadat ze ging verharen kwam het er veel sneller en makkelijker af. alles wat als nog bleef ziten heb ik er afgeknipt

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:47

ik heb ook een paard verzorgd die dat had,ik heb dat paardje met badedas verzorgd en ging goed eraf.
gr sammy

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 12:34

Het is volgens mij meer een kwestie van de stal goed schoonhouden en flink opstrooien Bloos

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 12:44

als het beestje gewoon in een stal staat ben ik het daar mee eens. maar als het net als mijn pony lekker in een bos aan het rondlopen is en in de opfok staat is het al weer een andere zaak

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:06

kun je de klonten niet kapot knijpen? dat doe ik iedere keer. duurt wel ff, maar wel goed voor t contact met je paard;)

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:10

poetsen doet hartstikke veel pijn.
proberen te wassen met een cremespoeling,
dat lost harde stukken op, daarna wel goed afspoelen
en let erop dat het niet te koud is voor haar/hem...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:13

wel eruit knippen Knipoog
want klitten gaan nog verder draaien en als ze te dicht op de huid zitten krijg je ze niet meer weg.
meetse vallen er vanzelf wel af,maar omdat t behoorlijk trekt knip ik ze dan gewoon weg.

je kunt ook wat antiklit er op spuiten,soms wil dat ook nog wel helpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:04

zou het er idd ook uitknippen, vraag me ook af hoe het komt? ze staat 24/7 op stal, word die dan wel goed schoon gehouden?

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:11

Ik vind het vreemd dat je zoiets zo ver laat komen, als het goed is heb jij de verantwoordelijkheid om een paard goed te verzorgen, wat ook inhoud de vacht ed.. Maar dit zal vast niet expres gebeurt zijn. Ook vind ik jonge paarden lekker op het land beter dan op stal, tenzij het een zeer jong veulen van nog maar een maand of twee/drie oud is.
Wassen zou ik niet doen, dit zorgt ervoor dat de natuurlijke vetten vergaan, ik zou ghoet gaan schrobben en de hardste stukken eraf knippen.
Je moet wel water gaan gebruiken wanneer het tot op de huis vast geplakt is, wat mij wel ernstig lijkt.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:16

dees_daan schreef:
zou het er idd ook uitknippen, vraag me ook af hoe het komt? ze staat 24/7 op stal, word die dan wel goed schoon gehouden?

Hoe weet je dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:29

Henrieke schreef:
dees_daan schreef:

Hoe weet je dat?

heeft ze me zelf verteld

Vronie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 18:26

Ja klopt ze staat op stal, nouja het wordt wel hartstikke schoon gehouden, maar ze ligt altijd in de strondgedeeltes en als dat een uurtje blijft zitten is het hard en moeilijk eraf te krijgen..

klaske123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:12

eum nouw jas ik zou je wel ff helpen:P de stal is best schoon word elke dag schoon gehouden maar de staleigenaar laat weens tukje over met poep en daar moeten ze dan poepen anders komt de hele stal er onder te zitten maar er is nog een veulen en die pest tussen 2 haakjes vronie weg dus dat veueln gaat lekke rin het schone liggen en laat vronie in het viese gedilte zitten of liggen die ene is altijd super schoon en vronie harstikke vies maar nu weten jullie allemaal ff ho ehet zit met stal enzo:P omdat iedereen zecht wat voor stal

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 10:26

kan soms heel snel gaan hoor,wij hebben een veulen er bij die heeft ook klitten onder zijn buik.
hij word niet elke dag gepoetst en ik zag van de week ook ineens dat ie toch klitten had.
hij heeft ook ontieglijk lang haar,dus dan gaat dat heel snel. Knipoog

zoveel mogelijk proberen los te halen en de rest van de lange haren in de antiklit zetten zodat t niet weer gaat klitten

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 10:31

Het land in gooien. De pinken zijn aan het begin van het weideseizoen vaak ook heel vies, maar als ze eenmaal dag en nacht in het land lopen worden ze vanzelf schoon.