Door stroomdraad heen breken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty_yana0

Door stroomdraad heen breken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 18:51

Heeft er misschien iemand ideen om een paard binnen de wei te houden die gewoon door het stroomdraad heen breekt?

Want waar mijn verzorgpaard staat, staat een paard die gewoon door het stroomdraad heen breekt, ze gaat er gewoon leuk tegen aan hangen alsof er niets is.
Het boeit haar echt niets en breekt dus telkens uit!

Iemand dus een idee?

Coconut

Re: Door stroomdraad heen breken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:52

Staat er wel genoeg stroom op? Als ze door blijft gaan oefenen met stroomdraad en haar er tegen aan duwen, klinkt misschien zielig, maar dan voelt ze wel dat ze een tik krijgt en daar schrikt ze echt wel van Knipoog

talita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:55

staat veel stroom op net een nieuwe acu de eertse keer dat ze een schok kreeg deed ze 1 stapje achter uit

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:56

Maar ik kan me niet voorstellen dat een paard tegen het stroomdraad aan gaat hangen, dan staat er dus niet genoeg stroom op
Laatst bijgewerkt door wereldhummel op 15-03-07 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:57

Kun je er geen apparaat van het lichtnet ophangen?
Dan kun je er een veel zwaarder apparaat ophangen..dan hangt ze er zeker weten voor de leut niet meer tegen Lachen

Heb je met een tester al eens gekeken hoeveel erop staat?

Want idd een paard gaat er niet op hangen als er echt veel opstaat Lachen

talita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:58

ze staan met zijn 3en de rets haalt het niet in zijn hoofd deze is voor de duivel niet bang, er staat 5 op moet genoeg zijn zeggen ze

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:41

Mijn shetlander doet het ook al te graag, maar zij heeft ontzettend dikke manen er vliegt er dus onderdoor.
Lees even mee dus Lachen

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:05

Steffie89 schreef:
Mijn shetlander doet het ook al te graag, maar zij heeft ontzettend dikke manen er vliegt er dus onderdoor.
Lees even mee dus Lachen

ja hier ook heb ook zo een shet die overal gewoon doorheen gaat die vind het lekker lijkt wel
lees dus ook even mee

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 00:55

toch even extra checken op verschillende plaatsen. Wij dachten ook dat het draad het overal goed deed ( my god, al een paar keer zelf een flinke klap gehad) maar ik had van de zomer ook een uitbreker die gewoon overal dwars doorheen rende en de hele kudde meenam.
ik heb zelfs een keer de bedrading uit een boom mogen vissen omdat ze er met zo'n kracht doorheen beukte Nagelbijten / Gniffelen
Na nader onderzoek met een apparaat bleek dat bepaalde delen van de weide toch slecht onder stroom stonden en die zocht madame steeds schijnbaar op. Nu we alles weer goed hebben staan, is ze er nooit mee bij in de buurt gekomen.

Diezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:58

Ik heb hier ook een haflinger die gewoon door het draad loopt.
Wij hebben een klok op stroom, daar zit al wat meer op als accu maar hij trekt zich er niks vanaan.
Als je het stroomdraad op zijn neus doet vlieg hij wel weg, maar het duurt niet lang of hij al weer uit het land.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:02

Zoals Lowara al beschreef, test eens je draad overal!
Bij ons bleek de stroom ook maar over twee derde van de wei te gaan. Als ze een keer door de draad geschoten zijn, zou ik zowiezo testen. Het plastic van de draad rekt een beetje mee als er spanning op staat, de ijzerdraadjes niet, die breken af. Dat was dus bij ons gebeurd: de draad was nog intact, maar de ijzerdraadjes allemaal op 1 plek onderbroken... GEvolg: geen stroom meer!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 12:40

Misschien nog een draad spannen maar dan wat hoger.

Wij hebben het zelfde gehad met onze tuiger, borst er tegenaan en duwen maar, ze vloog compleet met draad en houten palen over het weiland.
Één keer is het behoorlijk fout gegaan, toen bleef het lint aan haar been hangen, met gevolg DA op bezoek voor een gigantische snijwond.

Uiteindelijk hebben we toen houten palen van 2.40m gehaald, 60cm de grond in geslagen hou je nog 1.80m over, stroomdraad in 7 lagen tot boven aan toe, klok op stroom gekocht en niet meer op accu, en nooit meer last gehad. We hebben nu dus een paddock met een hengsten omheining, werkt prima!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:38

hier is een wei nu met draad en nu ook met palen eromheen en onderlangs hihi we zijn naar een nieuwe stal en daar ontsnapt er ook eentje iedere keer hihi , dus deze maatregel toepassen