Stalgeld

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Junetta

Stalgeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 20:58

Wie helpt mij op weg om te weten te komen wat een redelijk bedrag is wat je aan stalgeld kunt vragen!

dorothea

Re: Stalgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:00

Dat ligt aan de faciliteiten....ga een snorren op internet, pensionstallen en maneges zat!

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:01

het ligt er natuurlijk aan of je zelf moet uitmesten en of bix, hooi en stro evt zaagsel erbij zit, en wat voor bakken erzijn enzo.
vertel er iets meer over!!

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:08

Bij ons in de omgeving, als er zoiezo 1 goede 20x40 baan bij zit, hooi, stro en krachtvoer en evt land betaal je al snel 250

Chuwazlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:20

Dit is van veel dingen afhankelijk.
Waar ben je naar op zoek.
Bijv. wil je zelf uitmesten?
Welke faciliteiten zijn er bij die stal?
Zijn hooi/stro erbij inbegrepen?
Is er rijgelegenheid (binnen/buitenbak)?
Is er weidegang mogelijk?
Ook verschilt de prijs per gebied. Bij ons , omgeving Vlissingen (Zeeland) betaal je ws. minder dan in de Randstad.
Ik betaal zomer en winter 140 euro. uitmesten moet je zelf doen, maar meestal wordt dat voor je gedaan. Hooi/kuil en stro zit bij de prijs inbegrepen. Voor krachtvoer moet je zelf zorgen. Twee keer per dag wordt er gevoerd. Hooi/ kuil krijgen ze 3 tot 4 keer per dag. Er zijn 2 longeerbakken en een rijbak. Er is ook nog een klein losgooibakje. En er is ontzettend veel weide.
We hebben ook nog een spuitplaats met koud water.
Mij advies is: vraag eens rond bij alle maneges/pensionstallen bij jou in de buurt en vergelijk de prijzen. Belangrijk is ook: is het er gezellig en zijn de andere vriendelijk tegen je.

Ik hoop dat je iets aan deze antwoorden hebt.
Succes met zoeken.

Chuwazlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:22

Of ben je zelf van plan om een pensionstal te beginnen?

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 08:35

Dat hangt er inderdaad van af wat de faciliteiten zijn en ik heb ook gehoord dat het in de randstad bijvoorbeeld veel duurder is als in overijssel ofzo.

Bij ons hebben ze een buitenbak, longeerbak en losgooibak (ook weiland en vrij ruime stallen) , hier betalen wij (m'n vader) 180 per maand voor (inc. eten, etc)

Ga je zelf een stal beginnen?

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:49

Hey Junetta Knipoog

Als je alles inclusief wilt doen, zoals voer en uitmesten ed inbegrepen zou ik zo tussen 125 euro en 175 euro vragen.
Het ligt er dan ook nog aan of je alleen een buitenbak hebt of een groot stuk land waarin de paarden kunnen staan.

Ik weet dat de prijzen hier in het noorden veel lager liggen dan bijv. andere delen van Nederland Knipoog

Veel succes!!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:51

Allereerst, wat voor faciliteiten verwacht/bied je? Dan pas kunnen we je goed helpen.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:17

Toen mijn paardje ging verhuizen ben ik op een aantal pensionstallen gaan kijken. Kijk goed hoe de stallen eruit zien, hoe vaak wordt er uitgemest, komen de paarden buiten, is er een binnenbak, wasplaast met warm/koud water, buitenbak, longeercircel, stapmolen, wanneer kun je deze gebruiken, zijn er uitrijmogelijkheden en wat zijn de kosten van het stalgeld en eventueel lessen?
Als je dit van een paar stallen op een rijtje hebt gezet dan weet je wat de gemiddelde prijs voor een stal bij jou in de buurt is.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:21

op onse manege kost een pony 90 euro een paard 120 of 150.
word voor je gevoerd. 2 binnenbakken buitenbak. longeerbak.. weidegang zomers. een dijk waar je zomers een buitenrit kan maken.. we zitten zo 10 kilometer van het bos af.

Junetta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 13:32

Hallo. ja jullie hebben gelijk, is niet zoveel van te snappen als ik zo beknopt iets vraag:)
Het is zo dat ik misschien zelf wel een stal (of 2) wil gaan verhuren! We gaan straks ergens wonen waar we dan 7 stallen bij huis hebben en die zal ik niet allemaal gaan gebruiken! De stallen zijn ruime en voorzien van aut. drinkbakken, en we beschikken over een mooie ruime buitenbak. En een stukje wei. Ik zou graag prijzen horen incl. voeren ed.
Alvast bedankt dan maar weer!!!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:36

Is incl hooi stro, verzorging binne buiten zetten??
Ik zou rond de 100-150- gaan zitten met prijzen, hier in buurt ben je dat er in elk geval minimaal voor kwijt. ligt er natuurlijk ook aan hoegroot de stallen zijn, in welke staat, of er wasplek is, stroom en water en genoeg ruimte om spullen op te kunnen bergen

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:07

[PP] -> [VSW]

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:38

Dat ligt er aan wat je te bieden hebt, buitenbaan of evt binnenbaan.
Zelf uitmesten, en natuurlijk evt weidegang enz.
Hoe minder je zelf hoeft te doen, hoe duurder je bent

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:51

Het ligt volgens mij ook aan de ligging. Mijn paard staat in noordwijkerhout met ongeveer 60 prive paarden en hebben:

- 3 paddocks
- buitenbak 20 x 45
- binnenbak 20 x 40
- 3 longeercirkels
- stapmolen
- zelf uitmesten
- Biks en kuil van 1 nov t/m 30 apr bij de prijs (voeren wordt gedaan)
- van 1 mei t/m 31 okt op het land 24/7 (we hebben tig hectare), zelf biks en hooi betalen dan (voer zelf klaarzetten)
- half uur rijden van het strand en duin af

Voor paarden € 210,00 per maand + je stro nog (3,60 per baal) en pony's € 175,00. Bij ons is het nog relatief 'goedkoop' Haha!

hoop dat je er wat aan hebt. Lachen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:08

pff tessaar, ik vind dat best prijzig, en moet ook nog zelf mesten en stro betalen? ben blij dat ik in Limburg woon, hier heb je voor ongeveer vergelijkbaar wat jij hebt, maar wel voer en stro en mesten erbij voor 220 klaar

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:10

als je slim bent zet je je eerste bericht even wat duidelijker neer. dus je 2e bericht even invoegen door op de knop: edit te klikken;)

ik denk dat het er aan ligt wat het in de omgeving kost. hier in de buurt verschilt het enorm. van 50 euro per maand (alleen weidegang, geen voer) tot 285 euro per maand(alles er op en er aan, maar geen weidegang)

ik zou rond de 125 euro gaan zitten denk ik. kijk even wat er in de omgeving wordt aangeboden en wat het daar kost.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:43

hier is het :
buitenbak
paddock
stal =luxe
wei

voeren doe ik zelf mesten ook en zet ze zelf binnen en of buiten ,

kosten met dat erbij 160 euro

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:51

ik vind de prijzen die genoemd worden erg laag genomen Knipoog

ik sta bij een spruitenboer,goede rijbak ,de oude bak is losgooi/longeerbak er zit 2x voer bij kuil/bix
zelf mesten en zelf in en uit de wei brengen
en ik betaal daar 185 euro voor
en dat is 1 van de goedkopere stallen,en waar veel vrijheid is.
we mogen zoveel stro pakken als we willen ,er mag extra kuil en bix gepakt worden.

prijzen van 125 euro zijn echt van voor de oorlog Clown

op mijn vorige stal betaal je nu 205 euro
daar is een slechte bak ,sinds vorig jaar eindelijk bakverlichting.

helemaal bij een privestal kan je makkelijk rond de 200 euro rekenen,je hebt vaak minder paarden op stal,dus geen wachttijden voor losgooien of longeren
niet met een grote groep in de bak rijden
veel voordelen dus Haha! en daar mag best voor betald worden.

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:00

Het licht aan de faceliteiten.
Als alles er bij zit bijv, buitenbak , binnenbak , weiland , zelf ( of iemand anders uitmesten ) , Voer , Zou ik er rond de 120-150€ voorg even.

Groetjes.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:07

just_muts schreef:
Het licht aan de faceliteiten.
Als alles er bij zit bijv, buitenbak , binnenbak , weiland , zelf ( of iemand anders uitmesten ) , Voer , Zou ik er rond de 120-150€ voorg even.

Groetjes.

woon jij in een goedkopere gedeelte van Ned?
ik zou daar ook wel voor willen staan,maar hier heb je niks voor deze prijs in de buurt
er is 1 goedkopere stal 150 euro,zelfgemaakte rommelige boxen,zelf mesten de bak is met gras en de omheining kapot,zelf je krachtvoer kopen,helpen met hooi en stro binnen halen.
dat is mischien leuk voor een jong meisje Clown maar niet voor mij.

en wil je wat meer luxe dan ben je al snel 225 euro kwijt,wen dat is dan ook 1 van de goedkoopste!

stalling onder de 175 euro is hier niet te vinden,helaas Sigaar

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 02:18

mirgino schreef:
ik vind de prijzen die genoemd worden erg laag genomen Knipoog

ik sta bij een spruitenboer,goede rijbak ,de oude bak is losgooi/longeerbak er zit 2x voer bij kuil/bix
zelf mesten en zelf in en uit de wei brengen
en ik betaal daar 185 euro voor
en dat is 1 van de goedkopere stallen,en waar veel vrijheid is.
we mogen zoveel stro pakken als we willen ,er mag extra kuil en bix gepakt worden.

prijzen van 125 euro zijn echt van voor de oorlog Clown

op mijn vorige stal betaal je nu 205 euro
daar is een slechte bak ,sinds vorig jaar eindelijk bakverlichting.

helemaal bij een privestal kan je makkelijk rond de 200 euro rekenen,je hebt vaak minder paarden op stal,dus geen wachttijden voor losgooien of longeren
niet met een grote groep in de bak rijden
veel voordelen dus Haha! en daar mag best voor betald worden.

Het is maar wat je laag noemt. Ik denk dat het voor een erg groot deel aan de regio ligt.
Voor 175E hadden wij eerst een binnenbaan (25x45), buitenbaan (20x60), buitenbaan (15x30), paddock (15x30), longeercirkel, veel weidegang, binnenboxen, voer en uitmesten (er bij in ). Alles dus Haha! Inmiddels is de prijs verhoogd naar 200E (logisch), maar dus nog prima te doen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 02:40

Ik betaal 210 euro..
Mijn paard moet ik zelf buiten zetten, verder is alles aanwezig, goede binnenbak met super bodem.
Een grote buitenbak, bodembeddeking, voer mesten zit bij de prijs inbegrepen.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:23

Je zou zelf eens uit moeten rekenen wat een paard kost per maand aan stro, ruwvoer, krachtvoer, water en electra, onderhoud van stallen en weides, andere faciliteiten, afvoer mest en arbeid.Aanschaf van bijv traktor, bodemvlakker enz.
Aan de hand van dat plaatje kan jezelf een prijs bepalen.
Misschien kom je dan wel tot de conclusie dat het erg weinig opleverd als je bijv 120 euro per maand vraagt.