Africhtingsstal, wat en hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Piera

Africhtingsstal, wat en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 20:48

Ik ben momenteel heel erg aan het twijfelen om mijn 3-jarige arabier naar een africhtingsstal te sturen om hem daar te laten inrijden. Ik wil heel graag dat het inrijden goed gebeurd en ik ben dan ook op zoek naar mensen die goede ervaringen hebben met een africhtingsstal, het liefst in de buurt van Ede/Wageningen (max ongeveer een half rijden daarvandaan).
Ik vind het heel moeilijk om mijn paard uithanden te geven, zou het het liefst zelf doen, maar heb daar niet de goede faciliteiten/ervaring voor.
Ook zou ik willen weten hoeveel je ongeveer kwijt bent als je het inrijden een maand duurt ofzo.

Laura_x_

Re: Africhtingsstal, wat en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:22

Hallo
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar als je je paard liever niet uitleent en je wilt wel dat het inrijden goed gebeurt zou ik gewoon iemand vragen die bij huis komt!

Mischien heb je er wel wat aan Tong uitsteken
Pintogirl

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:27

Hey Piera, leuk om te lezen dat het zo goed gaat met Azukar en jou! Ik zou het lekker rustig aan doen met hem, hij is nog jong, en er zit veel bloed in Knipoog

Ik kan je niet helpen met het vinden van iemand, zit net iets te ver uit de buurt. Wat betreft de kosten, reken maar op ongeveer 400 - 500 euro per maand.

Groetjes Liz (van de stal waar Azukar stond)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:46

Ik heb geinformeerd bij iemand die het op de natural horsemanship doet. Bij de een was ik 400 euro kwijt per maand. Maar hier had ik mijn twijfels over ze nam namelijk geen hengsten aan. En achteraf bleek dat ze zelf geen stal had maar bij iemand in pesion stond. En bij de tweede koste het 600 euro maar daar had ik wel een goied gevoel over. Zeker ook omdat ze jou zelf er bij betrekken en hun ook de manier van hun aan jou leerde.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 08:28

Volgens mij zit er in Lunteren een stal El Paradiso die zadelmak maakt en ook hengsten accepteerd. Probeer anders eens stoeterij Willemien op de weg naar Otterlo. De Nieuwe Heuvel in Lunteren, misschien Van Manen aan de Zuiderkade? Volgens mij werkt Rodaniajaman bij Van Manen, stuur haar anders een pbtje. In Veenendaal zit stal Versteeg, dacht wel dat die zadelmak maken.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 08:32

Het is wel wat ver weg, maar ik kan je absoluut het Balingehof aanbevelen. www.balingehof.nl
Dan weet je zeker dat je paard de tijd krijgt die hij nodig heeft, en heel vriendelijk en rustig zadelmak gemaakt wordt.

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:52

Ik ben hier eigenlijk naar benieuwd en in de zelfde regio.