Ik wil dit jaar mijn paddoc verbeteren. Heb er nu houtsnippers in van de gemeente maar dat is echt rotzooi. Ik wil er graag zand in zodat de pony's er lekker in kunnen liggen en rollen enzo en het geen blubber bende wordt. Ik wil de bagger die er nu ligt gedeeltelijk weghalen zodat de ondergrond weer een beetje vlak wordt en dan iets schuin laten aflopen naar de sloot. Daarop wil ik dan een laag zand gooien zodat het zand iets hoger ligt dan de rest. Zo hoop ik het dus een beetje droog te houden. Mijn vraag is nu dus wat voor soort zand kan ik het beste gebruiken? Moet ik antiworteldoek oid. onder het zand leggen zodat het niet mengt met de aarde of heeft dat weer nadelen? hoe dik moet de laag zand zijn? Het moet niet te zwaar worden, ze moeten er wel makkelijk in kunnen lopen. Ik heb weleens gehoord van plaat zand wat een stevige plaat zou gaan vormen en dus niet te zwaar wordt. Iemand hier ervaring mee? Of hebben mensen misschien nog andere tips?
we hebben nu idd ook houtsnippers, het was heel mooi...maar dat was maar van korte duur. Ben wel erg benieuwd wat de tips zijn. Hier in de omgeving hebben ook mensen zand gebruikt, ook verschillende soorten, maar toch wordt het overal nat!
Tja helemaal droog zal het wel niet blijven. Ik zit nou eenmaal op kleigrond en wil er geen fortuin aan uitgeven. Maar nat zand lijkt me al een stuk beter dan natte klei-houtsnippermix
Houtsnippers in een bak vind ik dus helemaal niks. Dat gaat rotten en wordt glad. Lijkt me ook niet fijn als het splinters afgeeft voor de paardenhoeven. Wij hebben een bak met woudzand. Dit is een grove korrel zand wat goed water doorlaat. Spuitzand zou ik je zeker afraden, slempt snel dicht.
hier gebruiken we vaan geel zand met wit zand er door...
Wat is vaan geel zand dan?
Heb je al bij www.buitengigant.nl gekeken? Ik vraag mij af of er iemand hier ervaring met ze heeft, ik ben vooral geinteresseerd in hun buitenbak. Ze leveren dus ook erg veel soorten zand.