Wat voor omheining?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Si_monee

Wat voor omheining?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 18:46

Hoi,
ik heb een vraag waar ik geen antwoord op weet.. Misschien kan bokt helpen Knipoog Haha!

Op een land (waar een paar schapen in staan) staat een omheining met wel gewoon palen in de grond maar een simpel draadje er langs. Als er een eventuele pony bij staat moet dit natuurlijk weg. Maar bij stroomdraad heb je grote kans dat schapen er onder door kunnen gaan? De palen kunnen blijven staan.. Maar wat moet er langs voor omheining? zodat de schapen niet weg kunnen maar dat het ook veilig voor pony's is. En als je een pony neer zet denk je dat hij zich zal vervelen als er nog 5 schapen bij staan? Heeft hij een maatje nodig?

capopjekop

Re: Wat voor omheining?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:58

Het beste zou denk ik een houten omheining zijn, kunnen de schapen niet door en het is veilig voor je pony. Het is echter wel vrij duur. Het beste kun je idd een maatje voor je pony erbij zetten, het zijn en blijven kudde dieren, al zijn 5 schapen beter dan niks natuurlijk.

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:01

Je zou ook drie banen stroomdraad kunnen doen. Zodat de schapen er niet onderdoor kunnen.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 00:04

Je kunt ook voor de palen die er nu staan en de schapen blijkbaar binnen houden een extra rij (prik)palen plaatsen, met 2 lijnen schrikdraad erop om de pony binnen te houden. Een ponymaatje is aan te raden, maar schapen is beter dan niets!